معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان گلستان:

با توجه به وجود کرونا هدف ما توسعه ورزش همگانی است

۱۴۰۰/۰۱/۲۱ - ۱۰:۱۸:۳۳
کد خبر: ۱۱۶۲۵۸۳
با توجه به وجود کرونا هدف ما توسعه ورزش همگانی است
معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان گلستان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی باشگاه ها و سالن های ورزشی هدف ما توسعه ورزش همگانی است که رابطه مستقیمی با سلامت افراد جامعه دارد ضمن اینکه هزینه در ورزش هزینه های درمان را کاهش میدهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ کیانوش دیلمی در گفتگویی در خصوص عملکرد ورزش بانوان در سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته رکورد شنا در ماده 50 متر پروانه توسط «آیناز شیخی» جابجا شد و این ورزشکارموفق شد رکورد قبلی را 65 صدم ثانیه بهبود ببخشد.

وی اضافه کرد: همچنین دختران گلستانی در رشته هاکی موفق به کسب مقام سومی در رقابت های لیگ برتر کشور شدند و «مینا باقری» از گلستان به عنوان فنی ترین بازیکن لیگ انتخاب شد.

وی ادامه داد: گلستان در نخستین لیگ تندرستی ایرانیان توانست مقام هفتم کشوری را کسب نماید و شهرستان آزادشهر به عنوان بیست و پنجمین شهر برتر و پیشرو در این لیگ در سطح کشور انتخاب شد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای سال 1400 گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی باشگاه ها و سالن های ورزشی هدف ما توسعه ورزش همگانی است که رابطه مستقیمی با سلامت افراد جامعه دارد ضمن اینکه هزینه در ورزش هزینه های درمان را کاهش میدهد.

وی افزود: برنامه راهبردی و عملیاتی برای بانوان در شهرستان ها تدوین و مشکلات، مسائل و نقاط قوت و ضعف مربوط به ورزش بانوان در آن بررسی میشود که در این برنامه اهداف و راهیابی به آنها سریع تر و آسان تر اتفاق خواهد افتاد.

دیلمی در ادامه گفت: انعقاد تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی به منظور استفاده از ظرفیت دستگاه ها، تشکیل اتاق فکر با مشارکت صاحبنظران ورزشی در خصوص چالش ها و مسائل ورزش بانوان، برگزاری دوره دانش افزایی برای مربیان، داوران و ورزشکاران به صورت مجازی و حضوری بنابر شرایط شیوع بیماری کرونا از جمله برنامه های پیش بینی شده اداره کل ورزش و جوانان در سال جدید است.

 

میزبانی اردوهای تیم ملی در رشته های مستعد و پر مدال

 

 وی تصریح کرد: میزبانی مسابقات کشوری و بین المللی پس از بهبود شرایط کرونا، میزبانی اردوهای تیم ملی در رشته های مستعد و پر مدال استان نیز از مواردی است که در بخش ورزش قهرمانی برای آن برنامه ریزی شده است.

دیلمی در ادامه به بخش همگانی ورزش بانوان اشاره کرد و گفت: جشنواره فراغت بانوان با ورزش برای شاغلین، جشنواره «دا» در روستاهای پر جمعیت مورد هدف، جشنواره پیرامید ورزشی برای مهارت های دفاعی، پویش نشاط و تندرستی با ورزش مختص زنان شاغل دستگاه های اجرایی در شهرستان ها و بخش های مختلف استان، طبیعت گردی و کوه نوردی خانوادگی، المپیاد استعداد ورزش دختران روستایی و ورزش های تطبیقی محله محور ویژه اقشار خاص بانوان در سال 1400 اجرایی خواهد شد.

دیلمی ادامه داد: طرح سنجش ساختار قامتی و اصلاح ساختارهای اسکلتی با ورزش ویژه زنان و دختران روستایی نیز اجرا خواهد شد که با اجرای این طرح میتوان معضلاتی که در بخش عضلاتی و اسکلتی بانوان وجود دارد رفع نمود.

معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان گلستان در پایان بیان داشت: با توجه به اینکه نیمی از هر جمعیتی را بانوان تشکیل می دهند، ورزش بانوان نیازمند حمایت جدی می باشد، بخصوص در بخش قهرمانی به حمایت کننده های مالی نیاز دارد و از سویی به دلیل اینکه گلستان استانی صنعتی نیست از دستگاه هلای اجرایی میخواهم که تیم های بانوان را تحت پوشش قرار دهند تا تلاش های زنان و دختران گلستانی بی نتیجه نباشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز