مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان عنوان کرد:

نیاز ۱۲۰ میلیارد تومانی برای رفع فرسودگی شبکه توزیع برق گلستان

۱۴۰۰/۰۱/۳۱ - ۲۰:۰۳:۱۴
کد خبر: ۱۱۶۸۱۱۶
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: در حال حاضر مبلغی بالغ بر 120 میلیارد تومان برای رفع فرسودگی شبکه فعلی توزیع نیروی برق گلستان نیاز می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ علی اکبر نصیری با حضور در دفتر خبرگزاری برنا در گرگان در گفتگو با خبرنگار این رسانه اظهار کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان یک شرکت خدمات رسان میباشد که بر اساس انشعاب هایی که در شهر و روستا به فروش میرساند برق مردم را تامین میکند.

وی افزود: در شهرها با توجه به وجود تراکم جمعیتی، پرداخت حق انشعاب توسط شهروندان با هزینه تامین برق برابری می کند و تقریباً مشکل خاصی ایجاد نمیشود اما در روستاها با توجه به تراکم پایین جمعیت پرداخت حق انشعاب هزینه های تامین برق را پوشش نمیدهد اما با این حال تمام ۱۰۳۶ روستای استان گلستان از نعمت برق برخوردار هستند.

وی توضیح داد: روستاهایی که زیر ۱۰ خانوار جمعیت دارند نیز با استفاده از پنل خورشیدی از نعمت برق برخوردار شده اند.

نصیری گفت: ضریب رطوبت بالا در گلستان و خوردگی پایه ها به دلیل آلودگی خاک در استان باعث شده است ضریب فرسودگی شبکه توزیع نیروی برق استان گلستان افزایش یابد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان بیان داشت: جهت افزایش مقاومت پایه ها به صورت پایلوت در شهرستان آق قلا  ژل میکروسیلیس به پایه ها در شبکه توزیع برق تزریق شده که تا کنون در کاهش فرسودگی و خوردگی پایه ها تاثیر گذار بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در گلستان چنین مشکلاتی در زمینه فرسودگی وجود دارد که ممکن است در بسیاری از استان های دیگر این مشکل وجود نداشته باشد بنابراین هزینهای جاری، هزینه های بهره برداری و هزینه های منابع انسانی را بالا خواهد برد.

وی افزود: سالانه بین 5 تا 10 میلیارد تومان برای رفع فرسودگی شبکه توزیع برق در سطح استان هزینه میشود و در حال حاضر مبلغی بالغ بر 120 میلیارد تومان برای رفع فرسودگی شبکه فعلی نیاز می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز