رئیس کل دادگستری گلستان:

هیچ تخلف انتخاباتی تا کنون در گلستان ثبت نشده است

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۱۳:۲۲:۰۳
کد خبر: ۱۱۷۰۷۷۱
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: رصد فضای انتخاباتی استان در حال انجام است و تاکنون هیچ تخلفی در این زمینه ثبت نشده است .

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی هاشمیان در جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی گلستان گفت : رصد فضای انتخاباتی استان  در حال انجام است و تاکنون هیچ تخلفی در این زمینه ثبت نشده است .

وی با اشاره به پایان زمان ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا هم گفت: بررسی صلاحیت ها در حال انجام است و متولیان امر باید مراقب باشند در بررسی صلاحیتها  تحت تاثیر سلایق ،لابی گری  ها و اعمال نفوذها قرار نگیرند .

هاشمیان گفت: دستگاه قضایی در کنار دستگاه های نظارتی برای فضای سالم و امن انتخاباتی در استان تلاش می کند و به مردم اطمینان می دهیم آنچه در صندوق بیاندازند همان بیرون خواهد آمد.

رئیس کل دادگستری گلستان از گروه ها و احزاب هم خواست : مراقب باشند برای به دست آوردن رای ،با تخریب ، توهین ، سیاه نمایی و  خدشه به وحدت اقوام و مذاهب ، در مسیر دشمنان حرکت نکنند .

هادی هاشمیان گفت: همه تبلیغات و برنامه های نامزدهای انتخاباتی در استان رصد می شود و در برخورد با کسانی که قانون  را نادیده بگیرند،  تعلل نمی کنیم .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان هم در این جلسه از  افزایش نظارت بر تبلیغات انتخابانی در فضای مجازی خبر داد و از مردم هم دعوت کرد : تخلف و جرایم انتخاباتی را به صورت حضوری از طریق مراجعه به معاونت های پیشگیری از جرم دادسراها یا اینترنتی  از طریق ثبت در سامانه سجام به نشانی sajam.scpd.ir  ثبت کنند .

افزود: نام گزارش دهنده تخلفات ، محرمانه می ماند و گزارش ها پس از بررسی به شعب منتخب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی فرستاده خواهد  شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه بر بررسی دقیق  صلاحیت نامزدهای نمایندگی شوراهای شهر و روستا تاکید کرد و گفت: اعضای شوراها ، به عنوان کسانی که بعد از انتخاب بر عملکرد شهرداری ها نظارت خواهند کرد ، باید صلاحیت داشته باشند .

حجت الاسلام سیدحسینی افزود: پروند های متعدد   سوء استفاده مالی و اختلاس در برخی شهرداری ها و شوراها نشان می دهد  اعضای شوراها آنگونه که باید به وظایف نظارتی خود درست عمل نکردند .

سومین جلسه پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی امروز در دادگستری گلستان برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز