مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب گلستان عنوان کرد:

جلوگیری از بحران آب در گلستان با لزوم صرفه جویی در مصرف آب

۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ۱۵:۵۷:۴۴
کد خبر: ۱۱۷۴۱۵۸
جلوگیری از بحران آب در گلستان با لزوم صرفه جویی در مصرف آب
مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: جلوگیری از بحران آب تنها با صرفه جویی در مصرف آب امکانپذیر است.

به  گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ ولی ا... ساور ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: رشد جمعیت و نیاز روز افزون به منابع آبی جدید، لزوم حفظ و مدیریت منابع آبی موجود و افزایش برداشت بی رویه از آبهای زیر زمینی و روبرو بودن روستاها و شهرهای استان  جلوگیری با تنش آبی از چالشهای پیش روی شرکت آبفا می باشد.

وی افزود: آب به عنوان یک منبع با ارزش نقش اساسی در زندگی انسان داشته و یکی از مهمترین عوامل زیر ساختی در زندگی اجتماعی و توسعه جوامع بشری به شمار می رود.

ساور خاطر نشان کرد: با عنایت به خشکسالی های چند سال اخیر و داشتن رتبه پنجم استان در میزان کاهش بارندگیها در کشور ، شیوع ویروس کرونا و کاهش نزولات آسمانی در سال آبی ، که موجب افزایش سرانه مصرف و برداشت بی رویه از آب های سطحی و زیرزمینی گردیده و وضعیت آب استان را با بحران مواجه نموده است .

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان  تصریح کرد: با توجه به کاهش آبدهی چشمه ها و چاه های شهرستان ها و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته ، شاهد کاهش 8تا 10 لیتر دبی چاههای آب شرب بوده ایم که همین امر نشان دهنده تنش آبی در استان  و سالی بحرانی از نظر تامین و توزیع آب شرب خواهد بود.

وی در پایان بیان داشت: با توجه به در پیش بودن فصل گرم سال و شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت مسائل بهداشتی، از مردم فهیم استان درخواست داریم تا در حد امکان مدیریت مصرف را سرلوحه خود قرار داده، تا بتوانیم فصل گرم سال را به خوبی مدیریت نموده و در امر خدمت رسانی پیش گام باشیم.

 

نظر شما