مدیر عامل آب و فاضلاب گلستان:

۷۴ روستای گلستان آب ندارند/ نیاز ۲ هزار میلیارد تومانی برای تامین آب شرب این روستاها

۱۴۰۰/۰۲/۱۸ - ۱۰:۲۶:۱۶
کد خبر: ۱۱۷۵۷۸۶
۷۴ روستای گلستان آب ندارند/ نیاز ۲ هزار میلیارد تومانی برای تامین آب شرب این روستاها
مدیر عامل آب و فاضلاب گلستان گفت: 74 روستا در سراسر استان فاقد آب آشامیدنی پایدار هستند که برای تامین آب این 74 روستا بیش از 2 هزار میلیارد تومان بودجه لازم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ بهزاد هرمزی در گفتگو با رسانه ها ضمن بیان اینکه حدود 90 درصد جمعیت استان از آب شرب پایدار برخوردار هستند اظهار کرد: در استان گلستان 943 روستای بالای 20 خانوار وجود دارد که درصد برخورداری این روستاها از آب شرب 74 درصد می باشد.

وی افزود: 74 روستا در سراسر استان فاقد آب آشامیدنی پایدار هستند که عمدتا در نوار شمالی استان وجود دارند و فاقد منابع تامین آب مطمئن می باشند بنابراین برای آبرسانی به این مناطق بایستی در نوارجنوبی و میانی استان پروژه های عظیم آب رسانی ایجاد شود که برای تامین آب این 74 روستا بیش از 2 هزار میلیارد تومان بودجه لازم است.

وی متذکر شد: با پیگیری های صورت گرفته امیدواریم تعداد روستاهای فاقد آب شرب در عرض یکسال آینده به نصف کاهش پیدا کند.

هرمزی در ادامه با اشاره به اینکه از اول اردیبهشت امسال تعرفه های مصرف آب هفت درصد افزایش یافته است گفت: میزان افزایش تعرفه ها برای پرمصرف‌ها و بد مصرف ها تا ۲۳ درصد هم رشد خواهد داشت.

وی همچنین یادآور شد: طرح ملی آب امید از یک بهمن ۱۳۹۹ اجرایی شده است که طی آن مشترکان به چهار دسته کم مصرف، خوش مصرف، پرمصرف و بد مصرف تقسیم بندی می شوند که بدین ترتیب مشترکان کم مصرف ماهانه بین سه الی پنج مترمکعب، خوش مصرف بین پنج الی ۱۵، پرمصرف ۱۵ الی ۳۰ و بدمصرف ۳۰ متر مکعب به بالا آب مصرف می کنند.

هرمزی با بیان اینکه الگوی مصرف استان ۱۵ متر مکعب در ماه است خاطرنشان کرد: آب بهای مشترکان کم مصرف رایگان است و در حال حاضر ۱۲ درصد مشترکان آب گلستان از تخفیف ۱۰۰ درصدی برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان اضافه کرد: ۴۹ درصد مشترکان گلستان خوش مصرف، ۳۶ درصد پرمصرف و سه درصد بد مصرف هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز