مدیر بهره ‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان خبر داد:

۷۶ درصد آلماگل پر آب شد

۱۴۰۰/۰۲/۲۲ - ۱۲:۵۶:۴۸
کد خبر: ۱۱۷۸۱۹۲
۷۶ درصد آلماگل پر آب شد
مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان از آبگیری ۷۶ درصد از مخزن تالاب - سد آلماگل معادل سه میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ شعبان رسولی از آب موجود در ۵۸ درصد از حجم کل مخزن تالاب - سد آلاگل معادل ۳۲ میلیون مترمکعب و ۷۶ درصد از مخزن تالاب - سد آلماگل معادل سه میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب خبر داد و خاطرنشان کرد: حق آبه زیست محیطی تالاب آلاگل ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب و تالاب آلماگل نیز ۲ میلیون متر مکعب است که محفوظ می‌باشد.

وی اظهارداشت: ۱۴ سد بزرگ از جمله تالاب سدهای "آلماگل و آلاگل" در این استان وجود دارد و رهاسازی قسمتی از آب تالاب - سد آلاگل برای مصارف آبزی پروری و مزارع کشاورزی پایین دست آن مشکلی برای تالاب ایجاد نمی‌کند و حق آبه زیست محیطی آن نیز محفوظ است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۸۵ درصد مزارع پرورش ماهی محدوده پایین دست تالاب - سد آلاگل آبگیری شدند و ۱۵ درصد باقی مانده نیز با رهاسازی یک تا ۲ میلیون مترمکعب آب ، تا آخر هفته جاری آبگیری خواهند شد.

رسولی حجم مخزن تالاب - سد آلاگل را در سال‌های پرآبی ۵۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و اظهار داشت: باوجود رهاسازی آب این تالاب - سد برای مصارف کشاورزی و آبزی پروری که تا آخر هفته جاری ادامه دارد، همچنان ۳۰ میلیون متر مکعب آب در آن باقی می‌ماند که چند برابر حق آبه زیست محیطی تالاب است.

وی تصریح کرد: بحث مقدار رهاسازی آب از تالاب آلاگل و یا سایر منابع آبی برای مصارف کشاورزی و آبزی پروری در جلسات متعدد کارگروه توزیع آب سدهای استان گلستان و با هماهنگی ادارات جهاد کشاورزی، حفاظت محیط زیست، تعاون روستایی و شیلات و بخشداری‌ها انجام می‌شود.

این مقام مسوول همچنین حجم فعلی آب کل سدهای گلستان را ۷۵ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: سال گذشته در همین مقطع زمانی ۱۹۲ میلیون مترمکعب آب ذخیره داشتیم .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز