مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان:

سد میرداماد در انتهای سال جاری یا ابتدای ۱۴۰۱ کلنگ زنی می شود/ پیگیر تخصیص ۳۷ میلیون متر مکعب آب از دریا نیز هستیم

۱۴۰۰/۰۳/۳۱ - ۱۰:۵۰:۱۵
کد خبر: ۱۱۹۶۰۹۸
سد میرداماد در انتهای سال جاری یا ابتدای ۱۴۰۱ کلنگ زنی می شود/ پیگیر تخصیص ۳۷ میلیون متر مکعب آب از دریا نیز هستیم
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: کلنگ زنی سد میرداماد نیز پس از اقدامات اولیه در انتهای سال جاری یا ابتدای 1401 اجرایی می شود و پیگیر 37 میلیون متر مکعب تخصیص شرب و .. از آب دریا نیز هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سید محسن حسینی در جلسه ویدئو کنفرانسی مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ضمن اشاره به وضعیت کاهش بارش ها و متعاقبا کاهش رواناب ها و همچنین کاهش آب سد ها گفت: سد آب شرب در استان گلستان در حال حاضر وجود ندارد و وضعیت کشت تابستانه با آب سدها نیز در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

وی بیان کرد: 35 هزار حلقه چاه در استان وجود دارد که 7 هزار حلقه آن عمیق است که چاه های آب شرب استان نیز از میان این 7 هزار چاه عمیق هستند و در تابستان به دلیل استفاده کشاورزی این چاه ها با افت آبدهی رو به رو هستند.

حسینی افزود: برای افزایش تخصیص آب صنعت ازسد نرماب به دیگر نقاط مصوبه شرکت آب و فاضلاب کشور را می طلبد که پیگیر آن هستیم.

وی افزود: طرح جامع آب شرب استان نیز اصلاحاتی دارد که پس از اصلاح در کمیته تخصیص وزارت نیرو ، تخصیص شرب از نرماب به چند شهر و روستای دیگر نیز به آن اضافه می شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان بیان کرد: کلنگ زنی سد میرداماد نیز پس از اقدامات اولیه در انتهای سال جاری یا ابتدای 1401 اجرایی می شود و پیگیر 37 میلیون متر مکعب تخصیص شرب و .. از آب دریا نیز هستیم.

حسینی افزود: مجموع اقدامات اضطراری ما برای گذر از تابستان سال جاری، در شهرستان آزادشهر با حفر و تجهیز یک چاه و اصلاح آبدهی یک چاه دیگر می تواند تا اواسط تابستان 30 لیتر بر ثانیه به تامین آب شرب شهرستان آزادشهر کمک کند. همچنین حفر دو حلقه چاه در شهرستان گرگان که قبل ازسال آغاز شده بود و عملیات تجهیز و بهره برداری آن تا اوایل تابستان به اتمام می رسد می تواند 30 لیتر بر ثانیه به تامین آب شهرستان گرگان کمک نماید.

وی همچنین بیان کرد: تا اوایل شهریور نیز با اقدامات دیگری در حفر و تجهیز چاه هایی که امسال آغاز شده است 70 لیتر بر ثانیه به تامین آب این شهرستان اضافه می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز