وزیر بهداشت خبرداد:

واکسن اسپوتنیک ایرانی شنبه رونمایی میشود/ اثرگذاری ۶۲ درصدی واکسن «پاستور»

۱۴۰۰/۰۳/۳۱ - ۱۳:۳۰:۲۱
کد خبر: ۱۱۹۶۱۹۴
واکسن اسپوتنیک ایرانی شنبه رونمایی میشود/ اثرگذاری ۶۲ درصدی واکسن «پاستور»
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: در حالی که واکسن آستارازنکا روی گونه آفریقایی ۱۱ درصد اثرگذاری داشته است، واکسن پاستور ۶۲ درصد اثرگذاری دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سعید نمکی در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا گلستان با تاکید براینکه مجموعه واکسن برکت راه اندازی شده است افتاده و اولین محموله تولید انبوه خود را به زودی تحویل خواهد داد گفت: روز سه شنبه واکسن پاستور اجازه مصرف اضطراری می گیرد و در حالی که واکسن آستارازنکا روی گونه آفریقایی ۱۱ درصد اثرگذاری داشته است، واکسن پاستور ۶۲ درصد اثرگذاری دارد.

نمکی گفت: روز شنبه با حضور سفیر ایران در روسیه واکسن اسپوتنیک ایرانی رونمایی خواهد شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه واکسن رازی فاز اول خود را طی کرده و فاز دوم آن در حال اتمام است یادآور شد: روز یکشنبه مرحله اول کارآزمایی بالینی واکسن سپاه آغاز خواهد شد و همچنین واکسن سیناژن فاز دوم خود را طی کرده و به طور همزمان چند پلت‌فرم را با هم ادامه خواهیم داد.

وی گفت: بعد از زدن واکسن به گروه های بالاتر از ۶۰ سال و بیماران خاص و صعب‌العلاج تا پایان شهریورماه واکسیناسیون نیروهای نظامی، انتظامی و افراد پرریسک آغاز خواهد شد.

نمکی تاکید کرد: علاوه بر تامین نیاز داخل و تزریق واکسن به تمامی گروه های هدف تا پایان پاییز ، از اول زمستان اقدام به صادرات واکسن خواهیم کرد.  

 

 

 

 

 

نظر شما