معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان گلستان:

کاروان سلامت دام به گلستان سفر می کند

۱۴۰۰/۰۴/۰۱ - ۱۴:۱۹:۲۹
کد خبر: ۱۱۹۶۷۸۶
کاروان سلامت دام به گلستان سفر می کند
معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان گلستان گفت: با هماهنگی که در دستگاههای مرتبط استان صورت گرفته است به زودی سفر کاروان سلامت دام با هدف بهره گیری از خدمات گروه های جهادی در گلستان انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ مهدی انتصاری معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان گلستان اظهار کرد: با هماهنگی که در دستگاههای مرتبط استان صورت گرفته است به زودی سفر کاروان سلامت دام با هدف بهره گیری از خدمات گروه های جهادی در گلستان  انجام می شود.

انتصاری گفت: با توجه به افزایش بهره وری و جمعیت بالای جامعه روستایی و خانوار استانی شاغل در زمینه دامداری و دامپروری (سبک و سنگین) و همچنین تاثیر مستقیم  آموزش، بهداشت و سلامت در میزان بهره وری و درآمد خانوار، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره در نظر دارد برای تداوم خدمات درمانی و امور پزشکی در حوزه دام اقداماتی را در استان انجام دهد.

وی افزود: برخی از این اقدامات از جمله آموزش و ترویج با هدف ارتقاء کیفیت بهره برداری با همکاری گروه های جهادی متخصص، ویزیت، درمان سطحی و یا ضدعفونی کردن محل نگهداری و انگل زدایی از دامداری ها به صورت فوریتی انجام میشود.

وی بیان داشت: اقداماتی نظیر  بخش پزشکی و درمانی، آموزشی، کمک به دامپزشکان بومی منطقه برای ایجاد مراکز دامپزشکی با اعطای تسهیلات کم درصد به متقاضیان دامپزشک که امادگی خدمت در مناطق محروم و کم برخوردار را در دایر کردن مطب دارند نیز از اقدامات بلند مدت ستاد می‌باشد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره گفت : این خدمت در جهت تکمیل زنجیره دامی و در کنار اشتغال استان از سوی بنیاد برکت انجام می پذیرد.

وی در ادامه اشاره کرد: طی این طرح ۷۱ روستا در استان از این مزایا برخوردار می شوند و در این راستا از ظرفیت های دیگر دستگاه ها و نهادها نیز استفاده می شود.

انتصاری در پایان گفت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام حضرت امام ره توانسته است در سالهای ۹۸ و ۹۹ در ۱۹۵ روستا تعداد ۹۱۷۱ فرصت شغلی با مجموع سرمایه گذاری مبلغ ۳۰۶ میلیارد تومان به صورت مستقیم و غیرمستقیم در استان راه اندازی کند.

وی تاکید کرد: درصد بالایی از اعتبارات و تسهیلات ( ۵۰ درصد) به بخش پرورش دام سبک و سنگین اختصاص یافته است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز