مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گلستان:

حضور در جشنواره های دفاع مقدس نشاندهنده دغدغه مندی در این حوزه است

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۱۱:۵۲:۲۱
کد خبر: ۱۱۹۹۳۱۷
حضور در جشنواره های دفاع مقدس نشاندهنده دغدغه مندی در این حوزه است
مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گلستان ضمن اینکه از برگزاری جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و جشنواره هنری فانوس خبر داد: فعال بودن در این قبیل جشنواره ها نشاندهنده دغدغه ما نسبت به موضوعات دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سرهنگ محمدرضا کاظمی در نشست خبری جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی و پنجمین جشنواره هنری فانوس در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: دشمن در دفاع مقدس بیش از ۵۷۰ بار از بمباران شیمیایی علیه ایران استفاده کرد که بیش از ۴۰۰ بار آن از نوع تاول زا و اعصاب بوده است.

وی افزود: بیش از ۱۷ هزار شهید شیمیایی و بیش از ۱۲۷ هزار جانباز شیمیایی و همچنین اثراثی که تا کنون نیز در برخی از مناطق کشور مانند سردشت بر روی نسل های بعد از بمباران همچنان شاهد آن هستیم از تبعات بمباران شیمیایی می باشد.

سرهنگ کاظمی با بیان اینکه این هفته به نام هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است افزود: بمباران شیمایی سردشت، شهادت شهید مطهری و 72 تن از یارانش، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرباس در خلیج فارس و غیره در این ایام رقم خورده است به همین جهت 6 تیر تا 12 تیر ماه را به عنوان هفته افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری کردند.

وی در ادامه به تاثیر فراوان بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فضای مجازی در کشور ما با چالش هایی رو برو است و قرار بر این بود تا مرکز ملی فضای مجازی را راه اندازی کنند تا یک مدیریت درست براین فضا حاکم باشد اما متاسفانه مورد کم توجهی قرار گرفته است.

کاظمی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: سومین جشنواره فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی به میزبانی استان تبریز برگزار میشود.

وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی تا 31 شهریور در نظر گرفته شده است تصریح کرد: پایگاه های اطلاع رسانی و خبری و فعالان فضای مجازی، نرم افزار های کاربردی و نرم افزار دیجیتال و غیره می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

کاظمی بیان داشت: علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت نام و ارسال آثار خود به سایت دبیرخانه جشنواره به نشانی  www.defafestival.com  مراجعه و یا از طریق لینک @defafestival در کانال‌های فضای مجازی جشنواره پیام بدهند.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گلستان یادآور شد: پنجمین جشنواره هنری فانوس نیز امسال به میزبانی خراسان رضوی برگزار می شود.

وی تاکید کرد: هنرمندان خوبی در استان داریم که با شرکت در این جشنواره ها میتوانند تجربه کسب کنند و آثار آنها برگزیده شود.

سرهنگ کاظمی بیان داشت: فعال بودن در این قبیل جشنواره ها نشاندهنده دغدغه ما نسبت به موضوعات دفاع مقدس است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز