مدیر کل بهزیستی گلستان:

سال گذشته ۳۶ کودک بی سرپرست به خانواده ها واگذار شده است/ ۷۰ زوج در نوبت گرفتن فرزند از بهزیستی

۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۱۲:۴۱:۴۳
کد خبر: ۱۲۰۷۸۵۸
سال گذشته ۳۶ کودک بی سرپرست به خانواده ها واگذار شده است/ ۷۰ زوج در نوبت گرفتن فرزند از بهزیستی
مدیر کل بهزیستی گلستان با بیان اینکه سال گذشته ۳۶ کودک به خانواده ها سپرده شده است گفت: در سال جاری تا کنون ۱۷ کودک واگذار شده و ۷۰ زوج نیز در نوبت گرفتن فرزند هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سیدمهدی حسینی در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: طی سال گذشته ۸۴ مراکز مثبت زندگی در سراسر استان راه اندازی شد.

وی افزود: تمام خدماتی که بهزیستی ارائه میدهد از این مراکز نشأت خواهد گرفت و این مراکز به عنوان یک بهزیستی کوچک تلقی میشوند.

وی تصریح کرد: ۴۹ هزار و ۶۱۵ توانخواه در سراسر استان تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۷۴۶ معلول جسمی حرکتی، ۱۰ هزار و ۴۶۴ معلول ذهنی،  هشت هزار و ۳۲۸ نفر معلول بینایی، هفت هزار و ۲۸۹ نفر  معلول شنوایی و چهار هزار و ۷۵۹ نفر معلول روان هستند.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی خدمات مستمر و غیر مستمر به توانخواهان ارائه میدهد گفت: خدمات غیر مستمر که شامل ویلچر، تخت،عصا،پوشک،سمعک و غیره می‌باشد بیشتر از خدمات مستمر است که به همه معلولان حتی کسانی که مستمری دریافت نمی‌کنند ارائه میشود.

وی ادامه داد: ۲۱ مرکز شبانه روزی و مراقبتی در سراسر استان وجود دارد که ۸۴۰ نفر از معلولانی که دارای مشکلات اعصاب و روان و مشکلات ذهنی هستند به صورت شبانه روزی در این مراکز نگهداری میشوند.

وی همچنین گفت: بهزیستی ۱۱۴ مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد در سراسر استان دارد که در سال گذشته ۱۶ هزار و ۷۵۹ درمان در زمینه سو مصرف مواد مخدر صورت گرفت.

حسینی اضافه کرد: همچنین سال گذشته مرکز جامع ترک اعتیاد افتتاح شد که با رویکرد تحت پوشش قرار دادن فرد از لحاظ اجتماعی، شغلی و مددکاری با ظرفیت ۵۰ نفر شروع به کار کرد.

وی تاکید کرد: ۶ مرکز آموزش شغلی نیز در همان مرکز ترک اعتیاد افتتاح شد.

مدیر کل بهزیستی گلستان گفت: مراکز مشاوره به دو صورت تلفنی و حضوری خدمات مشاوره ای ارائه میدهد که در سال گذشته ۳۲ هزار و ۳۵۷ مشاوره تلفنی و ۲۴ هزار ۷۸۲ مشاوره حضوری انجام شده است.

وی با اشاره به خدمات غربالگری و پیشگیری از معلولیت عنوان کرد: سال گذشته یک هزار و ۹۵۷ مشاوره ژنتیک انجام شد و همچنین غربالگری شنوایی در بدو تولد، سه ماهگی و شش ماهگی نیز انجام میشود و در صورتیکه افراد به کاشت حلزون نیاز داشته باشند معرفی خواهند شد.

حسینی بیان داشت: در حال حاضر ۲۳۵ کودک بدسرپرست و یا بی سرپرست در مراکز بهزیستی و ۳۵۰ کودک هم با شرایط خاص با حمایت بهزیستی در نزد خانواده نگهداری می شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۶ کودک به خانواده ها سپرده شده است افزود: در سال جاری نیز تا کنون ۱۷ کودک واگذار گردیده و ۷۰ زوج نیز در نوبت گرفتن فرزند هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز