معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری گلستان خبر داد:

حدنگاری ۹۵ درصد اراضی منابع طبیعی گلستان

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۱۴:۰۰:۰۳
کد خبر: ۱۲۰۸۵۱۴
حدنگاری ۹۵ درصد اراضی منابع طبیعی گلستان
معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری گلستان گفت: با حدنگاری ۷۵ هزار هکتار اراضی باقی مانده منابع طبیعی گلستان، مسیر دست اندازی سودجویان به اراضی ملی برای همیشه بسته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ حجت الاسلام مهدی قاسمی وناجمی در جلسه کارگروه پیشگیری از نخلفات در حوزه منابع طبیعی و انفال اظهار کرد : تاکنون حدنگاری 95 درصد از اراضی منابع طبیعی استان انجام شده و 5 درصد دیگر  یعنی حدود 75 هزار هکتار باقیمانده هم تا پایان شهریور امسال حدنگاری ( کاداستر ) آن انجام می شود .

افزود: اجرای طرح کاداستر اراضی ملی از ساخت و ساز غیرمجاز و دست اندازی به اراضی منابع طبیعی جلوگیری می کند و سرعت پاسخگویی به استعلام اداره ها و مراجعان به دستگاه ها را بیشتر می کند .

قاسمی وناجمی از اجرای حدنگاری اراضی پارک ملی گلستان هم خبر داد و گفت: بخشی از کار انجام شده و مابقی نیز در حال انجام است .

 وی در ادامه این جلسه گفت: قرار شد برای اراضی مورد اختلاف منابع طبیعی  و کشاورزی هم کمیته رفع تداخلات در همه شهرستان ها فعال و پس از تعیین تکلیف ، اگر  این اراضی متعلق به منابع طبیعی بود سند آن به نام بیت المال صادر شود .

در ادامه این جلسه از دهیاران هم خواسته شد برای پیشگیری از ساخت و ساز های غیرمجاز در روستاها فعالتر عمل کنند .

ساخت و سازهای غیرمجاز زیارت گرگان هم موضوع دیگر جلسه کارگروه امروز بود .

همچنین روند ساخت و ساز‌های غیرمجاز در زیارت گرگان هم بررسی و مصوب شد از این پس به مصالح ساختمانی که برای حمل از دهیاری زیارت و بنیاد مسکن مجوز نداشته باشند اجازه ورود به روستا داده نشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز