مدیر کل فنی و حرفه ای گلستان:

آموزش های مهارتی در شهرستان ها مبتنی بر سند نیازسنجی است

۱۴۰۰/۰۵/۰۲ - ۱۲:۲۵:۲۲
کد خبر: ۱۲۱۰۷۵۳
آموزش های مهارتی در شهرستان ها مبتنی بر سند نیازسنجی است
مدیر کل فنی و حرفه ای گلستان گفت: آموزش های ارائه شده در سطح شهرستان ها مبتنی بر سند نیازسنجی می باشد و این آموزش ها به سمت تقاضا محوری حرکت می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سید علیرضا حسینی طلب در نشست خبری به مناسبت هفته مهارت و کارآفرینی آموزش های فنی و حرفه ای در جمع خبرنگاران به برنامه های پیش بینی شده این هفته اشاره و اظهار کرد: افتتاح آموزشگاه های آزاد در سطح استان، دیدار با ائمه جمعه شهرستان ها، حضور در مرکز سامد، افتتاح یک مرکز مدیریت مهارت آموزی در زندان گرگان، آغاز عملیات اجرایی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گمیشان، برگزاری شورای مهارت در استان و شهرستان ها، تجلیل از فعالین، برگزیدگان حوزه مهارت و غیره از جمله برنامه های هفته مهارت می باشد.

وی ادامه داد: همه جامعه و خانواده ها با معضل بیکاری مواجه هستند و از نظر ما بیکار به کسی اطلاق میشود که توانمندی انجام کاری را ندارد.

حسینی طلب گفت: انسان ماهر و توانمند بیکار نمی‌ماند و در آموزش های فنی و حرفه ای سعی میشود همچین افرادی تربیت شود و ما بایستی در خروجی به این دو شاخص برسیم.

مدیر کل فنی و حرفه ای گلستان ادامه داد: ترویج مدرک گرایی یک درد محسوب میشود که با آن درگیر هستیم.

وی بیان داشت: در دنیا استخدام افراد بر اساس مهارت است اما متاسفانه در کشور ما این مهم بر پایه مدرک شکل میگیرد که باعث رواج مدرک گرایی شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه دانشجویان توانمند نیستند و این مسئله باعث شده است آمار بیکاری فارق التحصیلان بسیار بیشتر از دیگر افراد باشد.

وی عنوان کرد: ۱۹ گروه آموزشی شامل زنان سرپرست خانوار،افراد دارای معلولیت، فارق التحصیلان دانشگاهی و دانش آموزی، زنان خانه دار، آموزش در زندان های شهرستان های گرگان و گنبد، افراد مختلف در روستاها و سکونتگاه های غیر رسمی حاشیه شهرها، سربازان وظیفه، عشایر، معتادین بهبود یافته و غیره تحت پوشش آموزش های مهارتی هستند.

حسینی طلب گفت: آموزش های ارائه شده در سطح شهرستان ها مبتنی بر سند نیازسنجی می باشد و این آموزش ها به سمت تقاضا محوری حرکت می کند.

وی افزود: برای متقاضیان مهارت آموزی و کار جو ها که هیچ شغلی ندارند پس از آموزش رهگیری اشتغال نیز انجام می شود که در سال ۹۸ حدود ۵۵ درصد کارجو ها جذب بازار کار شدند و در سال گذشته این رقم به ۶۳ درصد افزایش یافت.

 

نظر شما