در پی آتش سوزی جنگل های کردکوی؛

وعده استقرار دو فروند بالگرد با رویکرد اطفاء حریق در غرب و شرق گلستان داده شد

۱۴۰۰/۰۷/۰۴ - ۱۰:۳۷:۲۰
کد خبر: ۱۲۳۸۶۵۰
وعده استقرار دو فروند بالگرد با رویکرد اطفاء حریق در غرب و شرق گلستان داده شد
مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: در جلسه ستاد بحران مقرر شد دو فروند بالگرد در شرق و غرب استان با رویکرد اطفاء حریق در نظر گرفته که بایستی در سطح ملی پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ رسول حسام صبح یکشنبه 4 شهریور در گفتگویی اظهار کرد: در حال حاضر منطقه درازنو تحت مدیریت است و حریق فعال در این ناحیه نداریم اما بقایای آتش همچنان باقیست.

وی افزود: در روند اطفاء حریق در درازنو وزش باد شدید شرایط پرواز بالگرد را با مشکل مواجه و عملا باد با سرعت 70 کیلومتر بر ساعت عملیات اطفاء را مختل کرده بود.

حسام با تاکید بر اینکه این منطقه پوشش با تراکم بالا نداشت گفت: حدود 200 هکتار از عرصه این منطقه تحت تاثیر آتش سوزی قرار گرفت. 

وی در خصوص تجهیزات و امکانات اطفاء حریق در استان اظهار کرد: تجهیزات اطفاء حریق در استان دیده شده است اما کافی نیست و با توجه به آتش سوزی هایی که در استان رخ میدهد نیازمند تجهیز و نوسازی امکانات اطفاء هستیم.

وی افزود: در جلسه ستاد بحران مقرر شد دو فروند بالگرد در شرق و غرب استان با رویکرد اطفاء حریق در نظر گرفته که بایستی در سطح ملی پیگیری شود.

حسام بیان داشت: همچنین با حضور اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در استان مقرر شد با توجه به نزدیک شدن فصل خزان و احتمال آتش سوزی مجدد مناطق جنگلی، تجهیز و نوسازی امکانات اطفاء حریق در استان با سرعت انجام شود.

وی اضافه کرد: تصمیماتی نیز مبنی بر پیگیری دستگاه های اجرایی برای جلوگیری از برپایی آتش در اراضی جنگلی گرفته شد.

وی گفت: انتظار میرود مردم همانطور که روحیه مشارکت در اطفاء حریق دارند از فراهم شدن شرایط برای ایجاد حریق نیز پیشگیری کنند. 

حسام در پایان تصریح کرد: تایید نمیکنم که کنترل و مهار آتش تنها با بارندگی اتفاق افتاده است زیرا همه نیروها تمام تلاش خود را برای اطفاء آتش در جنگل های کردکوی طی سه روز گذشته بکار گرفتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز