رئیس فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی ج.ا.ا:

به زودی کونگ فو به نام ایران ثبت جهانی خواهد شد

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۱۳:۱۱:۳۰
کد خبر: ۱۲۳۹۵۶۵
به زودی کونگ فو به نام ایران ثبت جهانی خواهد شد
رئیس فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی جمهوری اسلامی ایران گفت: در مسیر ثبت جهانی کونگ فو به نام ایران با شرایط سختی مواجه هستیم اما کارهای مقدماتی در حال انجام است.

به گزارش سرویس ورزشی خبرگزاری برنا از گرگان؛ رضا حیدری در مجمع سالیانه هیئت کونگ فو گلستان اظهار کرد: نگرانی همیشگی کونگ فو با وجود ورزشکاران خوب در این رشته دیده نشدن توسط مسئولین و حتی صدا و سیما است.

وی افزود: ادغام و انحلال این رشته نگرانی دیگر کونگ فو است که تنها راه خروج از این نگرانی حضور قدرتمند تیم ملی کونگ فو در رقابت های جهانی و ثبت این رشته به نام یک ورزش ایرانی است که امیدواریم به زودی تحقق پیدا کند.

حیدری ادامه داد: با توجه به تمدن و سابقه ای که داریم ، متاسفانه تاکنون هیچ رشته ورزشی به نام ایران ثبت جهانی نشده است که در تلاش هستیم این رشته را به ثبت جهانی برسانیم.

وی تصریح کرد: ورود فرهنگ های غیر ایرانی و غیر اسلامی و همچنین ورود بدون کارشناسی برخی رشته ها به ورزش ما که هیچ سنخینی با فرهنگ سرزمین ما ندارند تاثیر منفی در فرهنگ ما گذاشته است.

 وی بیان داشت: در ایران دید کوتاهی به ورزش داریم و به دنبال تصویه حساب های سیاسی هستیم که این موضوع آفت ورزش است.

حیدری گفت: در مسیر ثبت جهانی کونگ فو به نام ایران با شرایط سختی مواجه هستیم اما کارهای مقدماتی در حال انجام است.

وی با اشاره به آمار بیمه شدگان ورزشی در رشته کونگ فو گفت: در سال 98، 62 هزار، در سال 99، 17 هزار و در نیمه اول سال جاری 25 هزار بیمه شده در رشته کونگ فو داشته ایم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز