رئیس کل دادگستری گلستان:

بیش از ۳ هزار جلسه دادگاه آنلاین در گلستان برگزار شده است

۱۴۰۰/۰۷/۱۷ - ۱۳:۲۲:۱۸
کد خبر: ۱۲۴۴۱۸۲
بیش از ۳ هزار جلسه دادگاه آنلاین در گلستان برگزار  شده است
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از ابتدای سال تاکنون سه هزار و یکصد جلسه دادگاه در گلستان آنلاین برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ حیدر آسیابی اظهار کرد: در این دادگاه های الکترونیک یا همان آنلاین ، طرفین پرونده ،  تصویری در جلسه رسیدگی شرکت  کردند و دفاعیات ،  اظهارات و مستندات خود را  به قاضی ارائه دادند.

حیدر آسیابی افزود:   پارسال حضور تصویری در دادگاه ، فقط در پرونده هایی که یک طرف آن در زندان بود انجام می شد  اما از تیرماه امسال بستر برای برگزاری  دادگاه آنلاین برای  همه پرونده ها در استان فراهم شد ه است.

آسیابی ادامه داد: کسانی که در محاکم استان پرونده دارند و می خواهند غیرحضوری در دادگاه شرکت کنند درخواست خود را به قاضی پرونده اعلام می کنند و شرایط برای شرکت غیرحضوری آنان فراهم می شود.

این مقام ارشد قضایی استان افزود: کاهش رفت و آمد به  دادگستریها ، جلوگیری از خروج غیرضروری مردم از خانه در شرایط کرونا و صرفه جویی در هزینه ها از مزایای برگزاری دادگاه های الکترونیک است.

حیدر اسیابی  افزود: همچنین در این مدت برای 15 هزار و 800  نفر ، گواهی سوء پیشینه به صورت اینترنتی صادر شد و افراد  در کوتاهترین زمان ممکن و بدون نیاز به خروج از منزل ، برگه عدم سوء پیشنیه خود را  دریافت کردند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: تشکیل سیستمی یا همان الکترونیکی پرونده هم  امسال  با تلاش همکاران قضایی و اداری ما به صورت جدی تر دنبال شد که نتیجه آن تشکیل 11 هزار و 500 پرونده بدون حتی یک برگه کاغذ است که از ابتدای تشکیل پرونده تا زمان صدور رای همه مراحل سیستمی انجام می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز