مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان خبر داد:

صادرات چمدانی بیش از ۷۱ هزار دلار محصولات صنایع‌ دستی گلستان در سال جاری

۱۴۰۰/۰۷/۲۶ - ۱۵:۴۱:۲۳
کد خبر: ۱۲۴۸۵۹۱
صادرات چمدانی بیش از ۷۱ هزار دلار محصولات صنایع‌ دستی گلستان در سال جاری
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان از صادرات چمدانی 71 هزار و 674 دلاری تولیدات هنرمندان صنایع‌ دستی این استان از ابتدای سال 1400 تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ احمد تجری اظهار کرد: استان گلستان دارای صنایع‌دستی متنوعی است که می‌توان با رفع دغدغه فروش داخلی و خارجی هنرمندان و صنعتگران این حوزه، در رونق بخشیدن به تولید و تداوم پایدار این نوع کسب‌وکار اهتمام ورزید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: هنرمندان استان گلستان همه‌ساله بخشی از تولیدات خود را از طریق واسطه‌ها و یا به‌صورت چمدانی به سایر کشورها صادر می‌کنند.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا ویروس و تضعیف همه بخش‌های تولیدی و فروش، بازرگانی خارجی نیز تا حد زیادی تحت شعاع این معضل قرارگرفته است.

وی یادآور شد: در شش‌ماهه نخست سال 1400، میزان تقریبی صادرات چمدانی تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان و صنعتگران استان 71 هزار و 674 دلار معادل 19 میلیارد و 85 میلیون ریال بوده است.

تجری اضافه کرد: تولیدات چرمی، گلیم، زیورآلات سنتی، صنایع چوب، رودوزی سنتی، سفال لعاب‌دار و نساجی سنتی از عمده محصولات صادراتی صنایع‌دستی استان گلستان در 6 ماه گذشته بوده است که از طریق واسطه‌ها و به‌صورت چمدانی به کشورهای ایتالیا، آلمان، ژاپن، ازبکستان، عراق، قزاقستان، ترکیه، استرالیا، بحرین و کانادا صادر شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز