رئیس جهاد دانشگاهی گلستان خبر داد:

کشت ۱۲۰ گونه بومی و قابل کشت در دهکده گیاهان دارویی گالیکش

۱۴۰۰/۰۸/۰۱ - ۱۲:۰۱:۴۵
کد خبر: ۱۲۵۰۷۶۲
رئیس جهاد دانشگاهی گلستان گفت: یک هکتار مزرعه نمایشی در دهکده گیاهان دارویی گالیکش تا پایان آبان ماه به بهره برداری می رسد و تا سال آینده ۱۲۰ گونه بومی و قابل کشت استان گلستان را در این محل کشت خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ ابراهیم شهبازی در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار کرد: در ادامه فعالیت های گذشته, برنامه ششم توسعه را در جهاد دانشگاهی گلستان در پیش گرفته ایم و در دفتر خدمات تخصصی گیاهان دارویی، در حال پیگیری برای فعالیت دهکده گیاهان دارویی در شهرستان گالیکش هستیم.

شهبازی بیان داشت: زیرساخت های دهکده گیاهان دارویی به وسیله جهاد کشاورزی مهیا شده است.

وی توضیح داد: جهاد دانشگاهی در فاز اول این مجموعه موظف است یک سوله ۴۰۰ متری بسازد و همچنین گلخانه ۱۲۰۰ متری نیز در حال ساخت است که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان آبان ماه افتتاح خواهد شد.

 وی ادامه داد: یک هکتار مزرعه نمایشی نیز تا پایان آبان ماه به بهره برداری می رسد و تا سال آینده ۱۲۰ گونه بومی و قابل کشت استان گلستان را در این محل کشت خواهیم کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان گفت: طرح اولیه سوله فرآوری نیز آماده شده و در مرحله انعقاد قرارداد است که پس از آماده سازی، دستگاه استحصال اسانس در این سوله مستقر خواهد شد و محصول نهایی که قابلیت عرضه به بازار های بین المللی را نیز داشته باشد تولید می شود.

12249296_424

وی افزود: فاز های بعدی دهکده گیاهان دارویی گالیکش تکمیل کننده زنجیره ارزش گیاهان دارویی در استان خواهد بود و تمامی مراحل داشت، برداشت و فروش محصولات دارویی در فازهای بعدی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه به مرکز افکار سنجی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: این مرکز در انواع عارضه یابی ها و آسیب شناسی های اجتماعی و تحقیقاتی علوم اجتماعی فعالیت دارد.

شهبازی تصریح کرد: انتشارات جهاد دانشگاهی نیز در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت میکند.

 

برگزاری دوره های کوتاه مدت مهارت افزا در جهاد دانشگاهی 

 

وی در ادامه به حوزه آموزشی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و بیان داشت: جهاد دانشگاهی در بخش آموزش های کوتاه مدت مجوز آموزش  ۷۰۰ عنوان رشته را دارد که کاملا مهارتی است و در نهایت گواهینامه معتبر و قابل ترجمه به افرادی که دوره ها را می‌گذرانند اعطا میشود.

رئیس جهاد دانشگاهی تاکید کرد: در استان گلستان تمامی ۷۰۰ دوره آموزشی جهاد دانشگاهی وجود ندارد اما سعی شده است بر طبق نیازسنجی صورت گرفته، رشته های مهارت افزا که منجر به ایجاد شغل می شود آموزش داده شود.

وی ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی نیز در حوزه آی تی، مددکاری اجتماعی، گیاهان دارویی دانشجو جذب می کند.

 

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی متشکل از سه فاز شناسایی، توانمند سازی و اتصال به بازار است

 

وی در ادامه به حوزه اشتغال جهاد دانشگاهی نیز اشاره کرد و توضیح داد: گلستان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی موظف به اشتغال ۲۳۰۰ نفر است که بایستی بر مبنای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که متشکل از سه فاز شناسایی، توانمند سازی و اتصال به بازار است، انجام شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۲۰ درصد تعهد جهاد دانشگاهی در این بخش محقق شده است.

 

تبدیل ایده به محصول در مرکز نوآوری و شکوفایی

 

 وی در ادامه سخنانش به مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و توضیح داد: این مرکز کاملا به روز و منبعث از نیازهای جوانان است.

وی افزود: در راستای اهداف این مرکز تیم های استارت اپی تشکیل، ارزیابی، داوری و مقرر شد در این مرکز مستقر شوند و ایده های خود را به محصول تبدیل کنند که در نهایت محصول به شرکت ها و سرمایه گذار ها معرفی خواهد شد.

شهبازی تاکید کرد: این طرح با همکاری اداره کل ورزش و جوانان انجام شده است.

وی با تاکید به اینکه نقش اساسی جهاد دانشگاهی کنشگری علمی توسعه پایدار است بیان داشت: جهاد دانشگاهی به کارهای برزمین مانده در حوزه علم و فناوری که به خارج از کشور وابسته است ورود پیدا می کند که اکثر فعالیت ها بر مبنای مسائل حوزه فناوری، فرهنگی، آموزشی و اشتغال است که با مطالعات محققین جهاد دانشگاهی تبدیل به طرح های عملیاتی خواهد شد و در نهایت منجر به رفع مسئله می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز