معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خبر داد:

ایجاد ۳۵۰ هزار شغل مستقیم در شرکت های دانش بنیان کشور

۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۱۶:۰۴:۰۴
کد خبر: ۱۲۵۸۸۱۸
ایجاد ۳۵۰ هزار شغل مستقیم در شرکت های دانش بنیان کشور
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در حال حاضر بیش از 350 هزار شغل مستقیم در شرکت های دانش بنیان ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سورنا ستاری در گفتگو با خبرنگاران گلستانی اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به 7 هزار شرکت دانش بنیان در سطح کشور وجود دارد که سال گذشته فروش این شرکت ها بیش از 300 هزار میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: در این شرکت ها بیشتر شرایط اشتغال افراد  تحصیلکرده فراهم می شود و در حال حاضر نیز بیش از 350 هزار شغل مستقیم در این مجموعه ها ایجاد شده است که اشتغال غیر مستقیم بسیاری از استارت آپ های حوزه خدماتی بسیار زیاد است.

ستاری ادامه داد: گلستان به صورت خاص در حوزه اقتصاد دانش بنیان پتانسیل بالایی دارد و زیر ساخت های فرهنگی و اجتماعی خوبی برای توسعه دارد و همچنین پارک علم و فناوری نسبتا فعالی دارد که اخیرا جهش قابل توجهی داشته است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: توسعه خانه های خلاق یکی از اهداف معاونت علمی جهت تجاری سازی علوم انسانی است که از این طریق می توان فرهنگ هر منطقه را به سراسر کشور معرفی و محصولاتی که در زندگی روزمره قابل پیاده سازی است را ارائه کرد.

وی با تاکید بر اشتغال فارق التحصیلان جوان دانشگاهی تصریح کرد: در واقع اقتصاد دانش بنیان جوانی را که تنها ایده دارد و فاقد سرمایه است به تیم و در نهایت به یک شرکت تبدیل میکند تا اشتغال قابل توجهی ایجاد کند.

ستاری بیان داشت: اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان شامل دانشگاه ها، مراکزنوآوری، مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و کارخانجات نوآوری، سرمایه گذار های خطرپذیر و غیره است تا به همکاری تمام این مجموعه ها مراحل مختلف ایده تا بازار پیاده سازی شود.

 

 

نظر شما