معاون امور جوانان تاکید کرد:

لزوم بهره بردن سمن ها از اعتبارات فرهنگی و اجتماعی دستگاه های مختلف

۱۴۰۰/۰۸/۱۹ - ۱۴:۳۶:۳۰
کد خبر: ۱۲۵۹۳۴۷
اعتباراتی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی در دستگاه های اجرایی وجود دارد که بایستی شرایطی فراهم شود تا سازمان های مردم نهاد بتوانند از این اعتبارات در جهت اجرای طرح های مختلف استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ ساسان معین در نشست با شهربانو برهانی مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گلستان اظهار کرد: ۸۵ درصد از مجموع  ۱۰۷ سمن ثبت شده استان که از وزارت ورزش و جوانان مجوز گرفته اند در حوزه های فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارند اما متاسفانه اعتبارات حوزه فرهنگی بسیار ناچیز و در حد صفر است.

وی افزود: در جلسه شورای برنامه ریزی استان نیز موضوع تخصیص اعتبارات فرهنگی ویژه سازمان های مردم نهاد جوانان با هم افزایی دستگاه های متولی در موضوعات مرتبط، با نظارت و مدیریت استانداری مطرح شد تا با ارائه طرح های برجسته و شاخص در حوزه آسیب های اجتماعی، عفاف و حجاب و سایر حوزه های فرهنگی قدم های ارزشمندی برداشته شود.

وی به طرح قاصدک که سال گذشته توسط یکی از سمن های جوانان پیشنهاد شد اشاره کرد و گفت: این طرح سال گذشته توسط اداره کل ورزش و جوانان با مشارکت دستگاه های اجرایی استان با برگزاری جلسات، تشکیل کمیته و کارگروه های تخصصی به وزارت ورزش و جوانان ارسال شد که مورد تایید قرار نگرفت.

وی ادامه داد: طرح فوق مجددا امسال مطرح شده است که امیدواریم بتوانیم با حمایت مسئولان، اهداف بلند این طرح را که شامل بهره گیری از ظرفیت و توانمندی های داخلی، تقویت هویت ملی و دینی، کاهش آسیب های اجتماعی، کاهش آمار طلاق و تحکیم بنیان خانواده است را با ارسال مجدد آن به وزارت ورزش و جوانان عملی کنیم.

وی همچنین در بخش دیگری خاطرنشان کرد: اعتباراتی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی در دستگاه های اجرایی وجود دارد که بایستی شرایطی فراهم شود تا سازمان های مردم نهاد در جهت کاهش آسیب های این بخش ها از اعتبارات موجود استفاده کنند و لازم است این موضوعات در قالب فراخوان اعلام شود.

وی در پایان خواست تا فرایند اخذ شناسه توسط استانداری با سرعت بیشتری انجام شود تا سمن ها در بروکراسی اداری منتظر نباشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز