مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان:

برای تکمیل سد نرماب ۹۰۰ هکتار مورد نیاز است/ تملک ۲۵۰ هکتار از اراضی تا کنون

۱۴۰۰/۰۸/۲۲ - ۱۰:۲۳:۰۹
کد خبر: ۱۲۶۰۲۴۲
برای تکمیل سد نرماب ۹۰۰ هکتار مورد نیاز است/  تملک ۲۵۰ هکتار از اراضی تا کنون
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: مساحت کل اراضی مورد نیاز سد نرماب برای تملک اعم از داخل مخزن و طرح هادی روستاها و جاده‌های جایگزین ۹۰۰ هکتار و اراضی استملاک شده تاکنون ۲۵۰ هکتار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سید محسن حسینی اظهار کرد: در شرق استان همیشه با سیلاب های بزرگ سرو کار داریم و با توجه به اینکه آبخوان های استان تنها 23 درصد مساحت استان را شامل می شد و نگران کیفیت منابع آب زیرزمینی و فرونشست هم هستیم،  لذا این سد با هدف کنترل سیلاب و تامین شرب آغاز به کار کرد.

سید محسن حسینی افزود: نرماب، بزرگترین، حساس ترین و مهم ترین سد استان است که 120 میلیون متر مکعب ظرفیت ذخیره و 100 میلیون متر مکعب نیز ظرفیت تنظیم دارد.

وی افزود: از مجموع ۷.۲ میلیون متر مکعب خاکریزی سد ، حدود ۶.۴ میلیون متر مکعب انجام شده و عملیات دوشیفته در طول شبانه روز ادامه دارد.

 هیدرومکانیکال قبل از اتمام سال 100 درصد اجرا می شود

وی افزود: اجزای دیگر سد مانند سد انحرافی و کانال و تونل چهل چای به اتمام رسیده است اما تونل و سد انحرافی خرمارود هنوز آغاز نشده است و همچنین جنگلده پایین کاملا منتقل و جنگلده بالا در حال انتقال است.

حسینی تاکید کرد: سه روستا نیز که اگر سد شرب نبود نیاز به جابجایی نبود اما بدلیل شرب بودن سد نیاز به انتقال است.

وی تصریح کرد:120 هکتار اراضی منابع طبیعی و جنگل در مخزن سد داریم که مجوزهای آن هنوز صادر نشده است و پیگیری می کنیم که مجوزها صادر و انتقال درختان تا انتهای سال انجام شود.

حسینی بیان کرد: مساحت کل اراضی مورد نیاز برای تملک اعم از داخل مخزن و طرح هادی روستاها و جاده‌های جایگزین ۹۰۰ هکتار و اراضی استملاک شده تاکنون ۲۵۰ هکتار است.

وی افزود: ۴۵۰ میلیارد تومان در دو سال اخیر برای سد اختصاص یافت در صورتی که از سال ۹۰ که احداث سد آغاز شد تا سال ۹۸ کل اعتبار تخصیص یافته کمتر از ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز