مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان:

عملیات حفر ۳ حلقه چاه آب آشامیدنی در گنبدکاووس آغاز شد

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۱:۱۰:۳۰
کد خبر: ۱۲۶۰۸۰۵
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: عملیات حفر سه حلقه چاه به منظور تامین آب آشامیدنی پایدار شهروندان گنبدکاووس و برخی روستاهای بخش مرکزی و داشلی برون این شهرستان مرزی با اعتبار پیش بینی شده ۹۰ میلیارد ریال توسط شرکت آب منظقه‌ای گلستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سیدمحسن حسینی در مراسم آغاز عملیات اجرایی حفر این سه حلقه چاه آب در حومه روستای "ایگدر علیا" از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس ، که با حضور فرماندار ویژه گنبد کاووس ، قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی آغاز شد گفت: این سه حلقه چاه آب در راستای طرح بزرگ آبرسانی به مناطق نوار مرزی گلستان شامل چهار شهر گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش و مراوه‌تپه و ۱۳۰ روستا حفر می‌شود.

وی افزود: طرح آبرسانی به شهرها و روستاهای نوار مرزی گلستان با جمعیت تقریبی ۵۵۰ هزار نفر و با نیاز آبی هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه، بزرگترین طرح آبرسانی وزارت نیرو در این استان است که بخشی از آب مورد نیاز این مناطق با حفر و تجهیز ۲۰ حلقه چاه ( ۸۰۰ لیتر بر ثانیه) و بخشی نیز از محل ذخیره آب در سد نرماب چهل چای مینودشت (هزار لیتر بر ثانیه) برای افق هزار و 1425 تامین خواهد شد.

وی اضافه کرد: تاکنون چهار حلقه چاه آب در قالب این طرح آبرسانی حفر شده و امروز حفر چاه‌های شماره پنج، ۶ و هفت آن هر کدام با عمق ۳۵۰ متر و دبی ۲۰ تا ۲۵ لیتر بر ثانیه و با اعتبار پیش بینی شده ۹۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

حسینی گفت: علاوه بر هزینه ۹۰ میلیارد ریالی حفر این سه حلقه چاه آب که تا دهه فجر امسال پایان می‌یابد، مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای تجهیز این سه حلقه چاه آب باید از منابع استانی تامین شود تا برای فصل بهار و تابستان سال آینده برای مصرف شهروندان گنبدکاووس و برخی روستاهای بخش مرکزی و داشلی برون این شهرستان وارد مدار مصرف شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز