مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری های استان گلستان:

زباله های بیش از ۸۰ درصد روستاهای گلستان جمع آوری می شود

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۱۲:۰۵:۰۸
کد خبر: ۱۲۶۱۴۰۰
زباله های بیش از ۸۰ درصد روستاهای گلستان جمع آوری می شود
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری های استان گلستان گفت: تقریبا تمامی زباله های روستا های استان گلستان با پوشش بیش از ۸۰ درصد در حال حاضر جمع آوری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ علی نصیبی مدیر کل روستایی و شوراها استانداری گلستان در جلسه مدیریت پسماند با موضوع پسماند روستایی اظهار کرد: اگر بتوانیم زباله روستاها را درست مدیریت کنیم از فشار زباله ها در حوزه شهری هم کم خواهد شد و باید جمع آوری کامل و تفکیک زباله در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه محمدرضا کنعانی مدیر کل محیط زیست گلستان گفت: آموزش خانوارها برای تفکیک زباله در مبدا در سطح روستا و شهرها دارای اهمیت بوده و به کاهش حجم زباله کمک شایانی می کند .

محسن سمیعی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری های استان گلستان افزود: خوشبختانه گلستان نسبت به سایر استان های شمالی به عنوان استان الگو در مدیریت پسماند شهری و روستایی مطرح است.

وی تصریح کرد: در این راستا تقریبا تمامی زباله های روستا های استان گلستان با پوشش بیش از ۸۰ درصد در حال حاضر جمع آوری است و پس از آن به ایستگاه های موقت زباله به مراکز دفن پسماندها انتقال داده می شود. وی با تاکید به اینکه موضوع فرهنگ سازی در مدیریت پسماند از دغدغه‌های همیشگی مدیریت پسماند استان گلستان است بیان داشت: تلاش می‌شود با هماهنگی بخش های خصوصی نسبت به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در سطح استان به ویژه در بخش روستاها اقدام شود.

در ادامه محمد رضا کنعانی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان اظهار کرد: استفاده از جوامع محلی در مدیریت پسماند با آموزش درست در سطوح مختلف جامعه قابل دستیابی است که در این راستا اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان همکاری کاملی با سازمان‌های مربوطه داشته است.

وی افزود: در بخش آموزش جوامع محلی از طریق سازمان‌های مردم نهاد استان تلاش شده است که فرهنگ مدیریت پسماند به ویژه در بخش روستاها به مردم آموزش داده شود که در این رابطه برنامه مدونی داریم و در حال اجرای آن در بخش آموزش از طریق سازمانهای مردم نهاد در روستاهای پیرامون مناطق تحت حفاظت محیط زیست از جمله مناطق حفاظت شده و پارک ملی هستیم.

کنعانی همچنین گفت: در سال ۱۴۰۰ اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان در بخش آموزش زیست محیطی مدیریت پسماند به جوامع محلی و روستاها با مشارکت کارشناسان زبده در برنامه روستایار همکاری مناسبی با دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز