قطار حواشی مدیریت شهری گرگان در ایستگاه «پاییز هزار رنگ»

۱۴۰۰/۰۹/۱۳ - ۲۱:۰۱:۳۵
کد خبر: ۱۲۶۹۶۶۶
قطار حواشی مدیریت شهری گرگان در ایستگاه «پاییز هزار رنگ»
طی گذشت چند ماه از آغاز دوره ششم شورای شهر گرگان، این شورا با حواشی مختلف مواجه بوده است که اخیرا نیز برگزاری جشنواره پاییز هزار رنگ با انتقاداتی نسبت به مدیریت شهری همراه بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ چهارشنبه دهم آذر ماه ۱۴۰۰ جشنواره «پاییر هزار رنگ گرگان» در پارک جنگلی النگدره برگزار شد که با حواشی مختلفی همراه بود.

کلیپ هایی از سوی برخی فعالان محیط زیست در فضای مجازی منتشر  شد که نسبت به تخریب محیط زیست، نابودی و لگد مال شدن نهال درختان اعتراض داشتند.

همچنین اجرای برنامه ای خارج از عرف توسط گروهی از بانوان ورزش همگانی، اعتراض برخی از فعالان فرهنگی و مذهبی را به همراه داشت.

موضوع دیگری که برخی خبرنگاران و صاحب نظران به آن پرداختند، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور جمعیت زیادی از شهروندان بدون استفاده از ماسک و همچنین بی توجهی مدیریت شهری نسبت به این موضوع بود.

سید محمدرضا سید النگی قائم مقام شهردار گرگان در نشست خبری که به منظور پاسخگویی به سوالات خبرنگاران در خصوص حواشی جشنواره پاییز هزار رنگ گرگان برگزار شد، اظهار کرد: تمامی سیاستها و خط مش شهرداری گرگان طی سال‌های گذشته در حفظ و پاسداشت منویات مقام معظم رهبری و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده که تمام مناسبت‌های ملی و مذهبی نیز بر همین اساس گرامی داشته شده است.

وی افزود: جشنواره پاییز هزار رنگ در ششمین سال متمادی به طور همزمان با هفته معنوی گرگان آغاز شد.

سید النگی گفت: طی هفته معنوی گرگان ۱۹ برنامه توسط شهرداری گرگان اجرا شد.

وی تصریح کرد: اتفاقاتی خارج از اراده مسئولین و برگزارکنندگان در تمام برنامه ها رخ می دهد که باید مدیریت شود.

 

باید سلایق متعدد شهروندان را مدیریت کنیم/ اتفاقات خارج از اراده ما بود

 

وی تاکید کرد: سلیقه ها و افراد متنوع هستند و در رویداد های اجتماعی بایستی سلایق متعدد شهروندان را مدیریت کرد.

قائم مقام شهردار گرگان گفت: استقبال بالای مردم نشان دهنده این است که شهروندان بعد از محدودیت های فراوان در دوران کرونا خواهان نشاط اجتماعی هستند.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم فشارهای زیاد مبنی بر اینکه به وسایل نقلیه در روز برگزاری جشنواره پاییز هزار رنگ اجازه تردد داده شود، اما با این موضوع مخالفت کردیم.

سید النگی همچنین در خصوص اجرای مربی های خانم گفت: این اجرا خارج از اراده ما بود و در زمان غیر رسمی جشنواره انجام شد.

وی همچنین نسبت به این موضوع تاکید کرد که جنگل النگدره رخ نمود نگهداری خوب شهرداری بوده است که مردم از آن بهره می برند.

در ادامه اعتراض ها نسبت به حواشی برگزاری جشنواره پاییز هزار رنگ گرگان جمعی از نخبگان فرهنگی و مذهبی شهر گرگان در سی امین جلسه رسمی شورای شهر  حضور یافتند و تعدادی از این افراد در خصوص اجرای برنامه خارج از عرف در این جشنواره صحبت کردند.

این افراد با اشاره به اینکه در شهری که به عنوان دارالمومنین شناخته می شود نباید شاهد این چنین اتفاقات دور از شأن باشیم، نسبت به عدم بهره گیری از نظرات کارشناسی در اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی اعتراض داشتند.

 

با گذشت ۴ ماه، عملکرد انقلابی از شورا ندیده ایم

 

یکی از این فعالین گفت با گذشت ۴ ماه و با وجود شعارهای فراوان، رفتار ها و عملکرد انقلابی در این دوره از شورای شهر ندیده ایم.

وی با تاکید به اینکه بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی دیگر زمان آزمون و خطا نیست گفت: با توجه به بی حرمتی چند ماه گذشته شورای شهر در شب شهادت حضرت رقیه (س) و تکرار این قبیل بی توجهی ها، نمی توان به آسانی از این وقایع گذشت.

چندی پیش نیز جشن و اوازخوانی در صحن علنی شورای شهر گرگان آنهم در شب شهادت حضرت رقیه‌ (س) در روز ۲۰ شهریور سبب انتقادات فراوانی به اعضای شورا شد و کار به تجمع در مقابل شورای شهر و بیانیه دادن کشید.

 

النگدره را به عنوان یک اکوسیستم به رسمیت بشناسید

 

همچنین امروز در صحن شورا یک کارشناس محیط زیست نیز در خصوص انتقادات وارده به تخریب زیست محیطی در زمان برگزاری جشنواره پاییز هزار رنگ گفت: مدیریت شهری در خصوص جنگل های هیرکانی باید

نگاه متفاوتی نسبت به فضای سبز و پارک های شهری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه جنگل النگدره بخشی از حوزه آبخیز شهر گرگان است گفت: این پارک جنگلی رو به زوال است و مرگ در آن  از زایش پیشی گرفته است، پس باید این منطقه را به عنوان یک اکوسیستم به رسمیت بشناسیم و ظرفیت برد آن را مشخص کنیم.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز