گلستان جزو سه استان فقیر کشور است/ ارقام حاصل از حذف ارز تدریجی باید سر سفره مردم بیاید

۱۴۰۰/۱۰/۲۳ - ۰۹:۵۹:۲۶
کد خبر: ۱۲۸۵۶۷۶
گلستان جزو سه استان فقیر کشور است/ ارقام حاصل از حذف ارز تدریجی باید سر سفره مردم بیاید
دبیر مجمع نمایندگان گلستان با تاکید به اینکه حذف ارز تدریجی باید با ساز و کار اساسی صورت بگیرد گفت: با این اقدام عدد بالایی حاصل می شود که باید سر سفره مردم آورده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ رمضانعلی سنگدوینی در جلسه شورای معاونین و شورای قضایی استان و روسای دادگستری ها و دادستان های سراسر استان با اشاره به سفر رئیس قوه قضاییه به گلستان اظهار کرد: آینده کشور نیازمند رویکردی در جهت توسعه و اشتغال است.

وی با اشاره به مخالفت مجلس با طرح افزایش حقوق کارکنان قوه قضائیه اظهار کرد: قضات با تمام مشکلات جامعه سر و کار دارند و نمی توانند وارد شغل دیگری شوند.

وی با اشاره به تاثیر روحی و روانی پرونده ها بر قضات و سختی کار آنان بیان داشت: نمایندگان استان با تمام وجود از این طرح در مجلس دفاع کردند.

سنگدوینی ضمن توضیح اینکه اگر طرحی در مجلس تصویب نشود با رای ۵۰ نماینده می تواند دوباره به صحن بیاید افزود: پس از عدم تصویب این طرح، ۵۰ رای از نمایندگان مجلس گرفته و تحویل هیئت رئیسه مجلس شد.

سنگدوینی با تاکید به اینکه حضور در جمع مردم باعث ایجاد رضایتمندی می شود گفت: در سفر به روستا ها بیشتر مردم درخواست عمومی دارند که این موضوع بسیار حائز اهمیت است و این موارد را باید دستگاه های اجرایی پیگیری کنند.

دبیر مجمع نمایندگان گلستان ضمن تاکید به اینکه گلستان نیازمند مدیران جهادی است که قدرت تصمیم گیری داشته باشند گفت: اگر درباره خواسته های مردم تصمیم گیری شود مشکلات تا حدودی مرتفع خواهد شد.

گلستان درآمد عمومی پایینی دارد

وی گفت: گلستان جزو سه استان فقیر کشور است اما متاسفانه درآمد عمومی بسیار پایینی دارد.

وی افزود: ۱۵۱ هزار گلستانی تحت پوشش کمیته امداد و ۵۲ درصد گلستانی ها نیز جزو دهک های پایین درآمدی هستند.

سنگدوینی با اشاره به اینکه دولت در بودجه ۱۴۰۱ ارز تدریجی را حذف کرده است بیان داشت: یارانه های پنهان در کشور ما بسیار زیاد است و از سال ۹۶ تا کنون ۶۵ میلیارد دلار ارز داده شده است.

وی تصریح کرد: مجلس با حذف ارز تدریجی مخالف نیست اما باید این اقدام ساز و کار داشته باشد.

سنگدوینی یادآور شد: با حذف ارز تدریجی عدد بالایی حاصل می شود که باید سر سفره مردم آورده شود.

وی تصریح کرد: در گذشته برخی ها ارز تدریجی می گرفتند که کالای اساسی وارد کنند اما متاسفانه اقدام به واردات کالاهای غیر اساسی می کردند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز