۳۶ برابر شدن هزینه لایروبی خلیج گرگان با تعلل ۷ ساله محیط زیست در صدور مجوز

۱۴۰۰/۱۰/۲۵ - ۱۲:۴۱:۳۶
کد خبر: ۱۲۸۶۳۲۳
۳۶ برابر شدن هزینه لایروبی خلیج گرگان با تعلل ۷ ساله محیط زیست در صدور مجوز
مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان گفت: هزینه لایروبی خلیج گرگان با توجه به تعلل ۷ ساله محیط زیست در صدور مجوز در حال حاضر ۳۶ برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ اله یار اسعدی در گفتگوی ویژه خبری هزینه لایروبی یکی از کانالهای خلیج گرگان در سال ۹۳ را ۲۵ میلیارد تومان و اکنون بیش از ٢٠٠میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد:  هفت سال پیش سازمان بنادر پس از انجام مطالعات، زنگ خطر خشک شدن خلیج گرگان را به صدا در آورد و لایروبی را اقدام ضروری برای حفظ این خلیج دانست، اما سازمان حفاظت محیط زیست مجوز لایروبی را در این سال‌ها صادر نکرد.

وی ادامه داد: اردیبهشت امسال پس از گذشت نزدیک به هفت سال سازمان حفاظت محیط زیست کشور لایروبی اقدام عاجل برای احیای خلیج گرگان اعلام و مجوز لایروبی را اعتبار صادر کرد.

اسعدی با بیان اینکه به استناد  کارگروه ملی تالاب های کشور متولی اجرای طرح لایروبی خلیج گرگان سازمان بنادر و دریانوردی است افزود: برای انجام این کار نیاز به ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد اما تا کنون ریالی برای آن پرداخت نشده است.

گفت: تمام ظرفیت‌های لازم برای انجام لایروبی خلیج گرگان در استان وجود دارد و قرار است هفته آینده برای گفتگو با پیمانکار لایروب کاتر ساکشن که در استان مازندران فعالیت می‌کند گفتگو کنیم و گام‌های اولیه برای فعالیت این لایروب کاتر در استان برداشته شود.

مدیربنادر و دریانوردی گلستان با بیان اینکه استاندار هفته اخیر از ستاد مدیریت بحران درخواست کرد یکصد میلیارد تومان اعتبار برای آغاز لایروبی خلیج گرگان اختصاص دهند افزود: به محض تخصیص اعتبار کار را آغاز و در مدت ۱۸ ماه آن را به سرانجام خواهیم رساند.

وی همچنین به پسروی آب دریا ی خزر اشاره کرد و گفت: اکنون بنادر گز و ترکمن ۵۰۰ تا ۷۰۰ متر از آب فاصله گرفتند و اسکله‌ها در خشکی قرار دارند و پسروی آب دریا تا ۱۵ سال آینده نیز ادامه دارد.

انتهای پیام

 

نظر شما