کنگره ملی امامزاده یحیی‌بن زید(ع) در گلستان برگزار می شود

۱۴۰۰/۱۰/۳۰ - ۱۱:۲۱:۳۸
کد خبر: ۱۲۸۸۴۶۳
کنگره ملی امامزاده یحیی‌بن زید(ع) در گلستان برگزار می شود
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: کنگره ملی امامزاده یحیی‌بن زید(ع) امسال و همزمان با میلاد حضرت فاطمه(س) در تاریخ ۲بهمن‌ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد در نشست خبری کنگره امامزاده یحیی‌بن زید(ع) اظهار کرد: این کنگره با رتبه وزارت علوم در سطح ملی مجوز دریافت کرده است و با هماهنگی مجمع جهانی اهل بیت (ع)، مجمع ترقیب مذاهب اسلامی، مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور و جامعه المصطفی مهمانانی از ۲۰ کشور در حوزه ترقیب مذاهب اسلامی، تاریخ اسلام و حوزه های مرتبط داریم.

وی افزود: قطعا این کنگره در حوزه تقویت مولفه های ارزشمند وحدت اسلامی، جبهه مقاومت و گردشگری برکات خوبی داشته و اثر گذار خواهد بود.

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: همگرایی بین کشور های اسلامی و کشورهای همسایه برای ارتباط با مزارات اسلامی فصل جدیدی در مجموعه اوقاف است که به برکت این کنگره به این سمت هدایت شدیم.

وی توضیح داد: امامزاده یحیی بن زید راوی صحیفه سجادیه از پدرشان زید و از جد بزرگوارشان امام سجاد (ع) بوده است.

مدیر کل اوقاف گلستان تصریح کرد: پس از فراخوان بیش از 100مقاله به دبیرخانه علمی وارد و در دو گروه داوری و بررسی شد که در نهایت 18 مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند و در کتابی گردآوری شده است که در آیین اختتامیه رونمایی خواهد شد.

وی گفت: این کتاب در 1000 جلد به چاپ خواهد رسید و به مجامع علمی و دانشگاه ها اهدا می شود.

مدیرکل اوقاف گلستان در خصوص زمان برگزاری این کنگره گفت: این‌ کنگره بین‌المللی از صبح روز دوشنبه هفته آینده(۲ بهمن‌ماه) همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) در محل دانشگاه گنبد کاووس با حضور اساتید برجسته آغاز خواهد شد و اختتامیه این کنگره شامگاه دوشنبه (۴ بهمن‌ماه) در محل این امامزاده با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و به شکل تجلیلی و با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری و امام‌جمعه قم و حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و شخصیت‌های لشگری و کشوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

 

نظر شما