خرید و فروش دارو در فضای مجازی ممنوع است

۱۴۰۱/۰۲/۰۸ - ۱۵:۱۰:۴۸
کد خبر: ۱۳۲۳۷۳۹
خرید و فروش دارو در فضای مجازی ممنوع است
رئیس پلیس فتا گلستان گفت: بر اساس قانون، خرید و فروش محصولات دارویی در فضای مجازی، عملی مجرمانه و ممـنـوع است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سرهنگ ابراهیم پرسا اظهار کرد: بعضاً شاهد هستیم که افراد سودجو در بستر اینترنت، کانال و یا صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی با هویت‌های مختلف ایجاد کرده و به تبلیغ و فروش محصولات دارویی و بهداشتی و مکمل‌های تغذیه‌ای می‌پردازند و از افراد متقاضی، مبالغی را دریافت و از آن‌ها کلاهبرداری می‌ کنند.

وی بیان کرد: بر اساس قانون، خرید و فروش محصولات دارویی در فضای مجازی، عملی مجرمانه و ممـنـوع می‌باشد و حتماً باید شهروندان این داروها را با نظـر و نسخـه پزشک و از داروخانه‌های معتبر تهـیه کنند چراکه ممکن است داروهایی که از طریق فضای مجازی خریداری می‌شود، داروهای غیراستاندارد، بی‌کیفیت، تاریخ‌مصرف گذشته و تقلبی بوده و یا به دلیل نگهداری نشدن در شرایط لازم، فـاسـد شده باشند.

سرهنگ پرسا اظهار داشت: در بعضی موارد هنگام تبلیغ فروش محصولات دارویی، لینک‌هایی هم به جهت پرداخت مبلغ دارو معرفی می‌شوند  و کاربران را به سمت صفحات و درگاه الکترونیکی جعلی هدایت می‌کنند  و  از حساب بانکی افراد برداشت غیرمجاز صورت می‌گیرد.

این مقام انتظامی به شهروندان توصـیه کرد: خـرید هرگونه محصولات دارویی و بهداشتی و مکمل‌ها، با نظر پزشک و داروساز و از طریق داروخانه‌ها و فروشگاه‌های پزشکی معتبر انجام گیرد و در هنگام خرید از اصالت محصول هم اطمینان حاصل کنند تا سلامت افراد جامعه به خطر نیـفتد و به تبلیغات فریبنده وبسایت ها وکانال های مختلف شبکه‌های مجازی در این خصوص تـوجـه نکنـند.

سرهنگ پرسا در پایان افزود: پلیس فتـا به‌ صورت شبانه‌ روزی فضای مجازی را مورد رصد قرار داده و با افراد و یا گردانندگان کانال‌ها، صفحات شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌هایی که به‌ صورت غیرقانونی، اقـدام به تبلیغ و فروش داروهای غیرمجاز و تاریخ‌ مصرف گذشته و تقلـبی می‌کنند برخورد قانونی لازم را انجام می‌دهد.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز