اخذ ورودی آب بندان «توشن» با کدام مجوز؟

۱۴۰۱/۰۲/۱۰ - ۰۹:۵۵:۴۹
کد خبر: ۱۳۲۴۱۶۵
اخذ ورودی آب بندان «توشن» با کدام مجوز؟
طی یک ماه اخیر شاهد دریافت ورودی از شهروندان در آببندان توشن توسط دهیاری این روستا بودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ علیرغم نارضایتی شهروندان و اعلام بخشدار مرکزی گرگان مبنی بر غیرقانونی بودن دریافت وجه تحت عنوان "ورودی" در روستاها اما دهیاری این روستا همچنان در حال اخذ وجه غیرقانونی (۱۰ هزار تومان به ازای هر خودرو) از شهروندان است.

با توجه به اینکه قرارداد اجاره آب بندان (با آب منطقه ای) برای مصارف کشاورزی و ماهیگیری است و قراردادی تحت عنوان گردشگری منعقد نشده است و از طرفی انتهای مسیر آب بندان جز منابع طبیعی محسوب می شود و دریافت وجه جهت ورود به منابع طبیعی( جنگل) غیرقانونی است، دهیاری روستای توشن براساس کدام مجوز مسیر ورودی به جنگل و آببندان را مسدود کرده و اجازه ورود به شهروندان را نمی دهد؟  

آنچه سوال برانگیز است اینکه؛ با توجه به اطلاعیه بخشدار مرکزی گرگان، مبنی بر غیرقانونی بودن وجه دریافتی توسط دهیاری ها،مبالغ دریافتی از شهروندان به چه حسابی واریز می شود و صرف چه اموراتی می شود؟ 

صرف نظر از غیرقانونی بودن دریافت ورودی توسط دهیاری روستای توشن، با توجه به موارد مشابه در سطح کشور، اخذ ورودی مراکز تفریحی و گردشگری شامل افراد غیربومی می شود اما در روستای توشن از شهروندان بومی نیز ورودی اخذ می‌شود.  

انتظار می رود؛ دستگاه های نظارتی، فرمانداری، بخشداری، شورای روستا و دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان ضمن برخورد با افراد خاطی مانع از ادامه این روند شوند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز