برگزیدگان جشنواره فیلم های کوتاه ۱۲۰ ثانیه ای امید معرفی شدند

۱۴۰۱/۰۲/۲۲ - ۰۹:۵۴:۲۸
کد خبر: ۱۳۲۸۱۰۹
برگزیدگان جشنواره فیلم های کوتاه ۱۲۰ ثانیه ای امید معرفی شدند
برگزیدگان جشنواره فیلم های کوتاه ۱۲۰ ثانیه ای امید معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ آیین اختتامیه جشنواره فیلم های کوتاه ۱۲۰ ثانیه ای امید با حضور جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه با معرفی برگزیدگان در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

در ابتدای مراسم جواد قربانی معاون فرهنگی و رسانه ای این دستگاه اجرایی، ضمن قدردانی از کلیه شرکت کنندگان و عوامل برپایی این رویداد فرهنگی هنری ترویجی، درباره اهداف و روند برپایی این جشنواره مطالبی را عنوان کرد.

 محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: هنر و هنرمند این گونه است که روشنی، شادابی، بصیرت برای جامعه هدیه می آورد و به کمک جامعه برای زدون تاریکی ها و روشن شدن اندیشه ها می آید.

وی افزود: این شاخصه ی هنر و هنرمند است که خودش را نسبت به جامعه مسئول می داند؛ به همین خاطر برای نقش سازنده ش در جامعه ، اندیشه اش را به کار می گیرد و دست به خلق اثر می زند که امروز جلوه ای از آن را شاهدیم.

رعیت با اشاره به اینکه خیلی ارزشمند است هنرمندان ما با همان احساس مسئولیتی که در خود دارند برای رفع آسیب ها به مدد اجتماع بروند، گفت: امیدوارم در کنار یکدیگر بتوانیم آینده ای روشن تر و جامعه ای پویاتر را بسازیم.

در ادامه پس از اکران فیلم های برگزیده این دوره، بیانیه هیات داوران توسط مهدی صاحبدل رییس انجمن سینمای جوانان استان گلستان و یکی از اعضای هیات داوران به شرح ذیل قرائت شد: هیئت داوران نخستین جشنواره فیلم کوتاه امید از بین ٢٢ اثر ارسالی، ۵ فیلم را به عنوان اثر برتر این جشنواره بدون اولویت و رتبه انتخاب کردند.

بر اساس رای هیئت داوران، «علی گرزین» با فیلم نقطه سر خط، «میثم لطفی» با فیلم لبخند لطفاً، «امیرمحمد صمدی» با فیلم گره، «اقل بی بی آتابای» با فیلم خط تماس و «مجید غفاری نیا» با فیلم طوطی به عنوان نفرات برتر این جشنواره معرفی شدند.

گفتنی است داوری این جشنواره را مسعود امامی، مهدی صاحبدل و فرشید کلته بر عهده داشتند و این رویداد به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن سینمای جوانان گلستان و موسسه طلیعه رضوان برگزار شد.

انتهای پیام

 

نظر شما