اجرای مجدد آزمون وسع برای بیمه شدگان سلامت/ روستاییان وسع سنجی نمی شوند

۱۴۰۱/۰۲/۲۴ - ۱۱:۴۷:۴۷
کد خبر: ۱۳۲۸۶۷۹
اجرای مجدد آزمون وسع برای بیمه شدگان سلامت/ روستاییان وسع سنجی نمی شوند
معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گلستان گفت: پس از دو سال وقفه مجدد آزمون وسع برای افرادی که تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند انجام می شود که فعلا روستاییان از این قاعده مستثنی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ علیرضا صحرایی در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت در راستای پوشش بیمه همگانی صندوق بیمه سلامت همگانی را تعریف کرده است.

می افزود: در تمامی صندوق های بیمه سلامت در سراسر استان یک میلیون ۱۳۳ هزار و ۴۷۲ نفر تحت پوشش بیمه هستند که از این تعداد ۱۴۱ هزار و ۹۷۱ نفر تحت پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی قرار دارند.

صحرایی گفت: آزمون وسع طی دو سالی که مردم درگیر بیماری کرونا بودند متوقف شد اما مقرر شده است که امسال دهک های یک تا سه طبق روال قبل به طور رایگان از خدمات بیمه سلامت بهره مند خواهند شد.

وی افزود:طبق پیشنهادی که سازمان بیمه سلامت به دولت ارائه کرد دهک چهار، ده درصد، دهک پنج و شش، ۲۵ درصد، دهک هفت و هشت، ۵۰ درصد و نه و ده، ۱۰۰ درصد حق بیمه سرانه را پرداخت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: دهک های هفت تا ده در صندوق بیمه ایرانیان تحت پوشش قرار میگیرند.

صحرایی در ادامه گفت: آزمون وسع فعلا برای روستاییان اجرا نمی شود و در حال حاضر ۸۰۷ هزار و ۶۷۰ نفر در صندوق روستاییان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی در خصوص نظام ارجاع تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳۹ هزار و ۴۴۱ نفر که عضو صندوق بیمه سلامت همگانی هستند در قالب نظام ارجاع به ۱۱۳ پزشک خانواده شهری منتسب شده است که تمامی این جمعیت طی مدت ۶ ماه باید حداقل یک بار توسط این پزشکان ویزیت شوند و در صورتی که فشار خون و دیابت داشته باشند در سامانه نشان دار خواهند شد و تحت مراقبت قرار می گیرند.

وی در پایان بیان داشت: ۸۰ درصد پرداختی های این پزشکان انتهای ماه و ۲۰ درصد پس از پایش وضعیت و هر سه ماه یکبار پرداخت می شود.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز