گلستان مشکلی در تامین کالاهای طرح مردمی سازی یارانه ها ندارد

۱۴۰۱/۰۲/۲۵ - ۱۰:۴۴:۴۲
کد خبر: ۱۳۲۹۰۹۳
گلستان مشکلی در تامین کالاهای طرح مردمی سازی یارانه ها ندارد
سرپرست صمت گلستان گفت: در تامین کالاهای مشمول طرح مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه ها جای هیچگونه نگرانی نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ درویشعلی حسن زاده در گفتگویی اظهار کرد: با توجه به این که گلستان از جمله استانهای تولید کننده کالاهای مشمول طرح مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه ها است در تامین این کالاها جای هیچگونه نگرانی نیست.

وی افزود: در طرح مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه ها، کالاها به سه دسته تقسیم می شوند، گروه یک ۴ قلم کالای اساسی شامل مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات که دولت قیمت را مصوب و ابلاغ کرده، گروه دوم کالاهایی هستند که متاثر از قیمت این کالاها هستند و کالاهای دیگری که تولیدی هستند و یا خدماتی مانند رستورانها که کالاهای گروه یک بعنوان ماده اولیه آنها محسوب می شوند و قیمت آنها توسط سازمان حمایت اعلام خواهد شد و گروه سوم کالاهایی هستند که متاثر از این طرح نیستند و افزایش قیمتی نخواهند داشت.

وی گفت: از همه تولیدکنندگان، فعالان و تجار و بازرگانان و کسبه و بازاریان که همواره همراه نظام بوده اند تقاضا داریم همچنان که در تامین، تولید و توزیع، دولت و نظام را همراهی کرده و می کنند در اجرای این طرح هم همراه باشند تا با این همدلی فضای آرامش بخشی را برای مردم فراهم کنیم.

حسن زاده با بیان این  که در تامین اقلام اعلام شده جای هیچگونه نگرانی نیست گفت: در حوزه تولید مرغ و تخم مرغ، استان گلستان جزو اصلی ترین تامین کنندگان کشور محسوب می شود، در حوزه روغن هم با وجود کارخانه های روغن کشی و تولید روغن خوراکی در استان و ظرفیت استانهای همجوار جای نگرانی نیست و در تولید لبنیات هم گلستان در زمره استانهای تولیدکننده لبنیات کشور محسوب می شود و مردم نگران کمبود این کالاها نباشند.

وی همچنین به تشدید نظارتها اشاره کرد و گفت : در هفته گذشته روزانه ۱۰۰ تا ۱۱۰ تیم نظارتی متشکل از بازرسین اداره کل صمت، اتاق اصناف ، جهاد کشاورزی ، تعزیرات حکومتی و همیاران بسیج ، بازار استان را مورد نظارت قرار دادند.

وی از مردم استان خواست هرگونه ابهام ، گلایه ، شکایت و یا تخلف را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ اداره کل صمت و یا ۱۳۵ اداره کل تعزیرات حکومتی اعلام نمایند.

حسن زاده همچنین با بیان این که مطابق اعلام دولت قیمت بنزین هیچ افزایش قیمتی نخواهد داشت، گفت : در حوزه نان و دارو قرار نیست که افزایش قیمتی رخ دهد و دولت بزودی سیاست خود در این حوزه ها را اعلام خواهد کرد و از اینرو همه حوزه هایی که متاثر از این طرح هستند اجازه ندارند خودسرانه قیمت کالاها را افزایش دهند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز