برجسته کردن مشاهیر جرجان زمین در دستور کار شهرداری گنبد کاووس

۱۴۰۱/۰۲/۲۹ - ۰۷:۰۲:۵۰
کد خبر: ۱۳۳۰۵۶۵
برجسته کردن مشاهیر جرجان زمین در دستور کار شهرداری گنبد کاووس
شهردار گنبدکاووس گفت: برجسته کردن مشاهیر و مفاخر جرجان زمین در برنامه شهرداری گنبدکاووس قرار دارد که هر کدام از این منابع، ظرفیت ها و مشاهیر میتواند درآمد پایداری برای شهرداری ها بهره برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان: سید علی اصغر موسوی عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی اعضای شوراهای اسلامی هفت شهرستان واقع درشرق گلستان که با حضور پرویز سروری رییس شورای عالی استانها که در گنبدکاووس برگزار شد اظهار کرد: ۸۰ درصد شهرداریهای گلستان با فقر مالی مواجه هستند که استفاده از ظرفیتهای فرهنگی، تاریخی، مشاهیر و مفاخر و منابع طبیعی و گردشگری می تواند باعث برون رفت از این مشکل شود.

وی افزود: شهر جرجان یا گنبدکاووس فعلی در قرن ۳ و ۴ هجری از شهرهای آباد و قطب فرهنگی و علمی کشور بوده و بیش از ۳۰۰ دانشمند در این منطقه زندگی میکردند.

وی ادامه داد: حکیم جرجانی و ابوسهل جرجانی که استاد ابوعلی سینا بوده و شمس المعالی قابوس بن وشمگیر از پادشاهان آل زیار که بلندترین گنبد آجری جهان به دستور او ساخته شده، از جمله این دانشمندان بودند.

موسوی گفت: برجسته کردن مشاهیر و مفاخر جرجان زمین در برنامه شهرداری گنبدکاووس قرار دارد که هر کدام از این منابع، ظرفیت ها و مشاهیر میتواند درآمد پایداری برای شهرداری ها بهره برد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز