توسعه بستر فیبر نوری در گلستان

۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۱۷:۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۳۳۲۶۰۲
توسعه بستر فیبر نوری در گلستان
مدیر مخابرات منطقه گلستان از توسعه بستر فیبر نوری(FTTH) در گلستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ در جلسه ای بین بخش خصوصی ومخابرات منطقه گلستان در خصوص توسعه بستر FTTH در استان بحث وتبادل نظر شد.

 غلامعلی شهمرادی با اشاره به اهمیت طرح فیبررسانی به منازل وتعیین هدف برای مناطق مخابراتی گفت: در جلسه ای با بخش خصوصی راههای همکاری در جهت اجرای این پروژه در استان بررسی و به جهت ایجاد زیرساخت های لازم گفتگو شد.

وی با تأکید براینکه با افزایش تقاضای روزافزون مشترکین برای سرویس های پرسرعت وبا کیفیت اینترنت مواجه هستیم افزود : رفع انتظار ونیاز متقاضیان ومشتریان با توسعه زیرساخت های لازم میسر بوده وباید در این خصوص برنامه ریزی لازم صورت گیرد .

مدیر مخابرات منطقه گلستان همچنین گفت: هم اکنون سرویس FTTH در تعدادی از شهرستانها ودر مناطق محدودی از آنها قابل ارائه می باشد ولی با اجرایی شدن طرح توسعه واگذاری FTTH در نقاط بیشتری از استان قابلیت سرویس دهی وجود داشته ومتقاضیان بیشتری از این سرویس بهره مند خواهند شد.

در این مدل شبکه های فیبرنوری مستقیما به خانه های افراد یا ساختمان‌هایی به صورت آپارتمانی و یا چند طبقه متصل می‌شود. 

 در FTTH فیبر از یک نقطه مرکزی یعنی مخابرات مستقیما به ساختمان های آپارتمانی و یا اداری برای ارائه دسترسی به اینترنت پر سرعت کشیده می‌شود.

در این مدل شبکه فیبرنوری به طور چشمگیری سرعت اتصال کاربران در مقایسه با فناوری های قدیمی مسی که در بیشتر مکان ها استفاده می‌شود، بالا می‌رود. FTTH سرعت اتصال را تا ۱۰۰ مگابیت در ثانیه (Mbps) افزایش می دهد. این سرعت ۲۰ تا ۱۰۰ برابر سریعتر از یک مودم کابلی معمولی یا اتصالات DSL (خط مشترک دیجیتال) است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز