لزوم تغییر نگاه ترافیکی و بارگذاری ساخت و سازها در هسته مرکزی شهر گرگان

۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۴:۵۸:۲۱
کد خبر: ۱۳۳۲۹۴۵
لزوم تغییر نگاه ترافیکی و بارگذاری ساخت و سازها در هسته مرکزی شهر گرگان
عضو شورای شهر گرگان به لزوم تغییر نگاه ترافیکی و بارگذاری ساخت و سازها در هسته مرکزی شهر گرگان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ مهران کاظم نژاد در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: جمعیت شهر گرگان در دهه های گذشته به واسطه مهاجر پذیری دو الی سه برابر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود زمین، بارگذاری ها در هسته مرکزی شهر گرگان افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه شبکه معابر پاسخگوی این حجم بارگزاری نیست تصریح کرد: شرایط به گونه ای است  که برخی پلاک های یک طبقه تخریب و به مجتمع های چند واحده تبدیل شده است.

کاظم نژاد ادامه داد: پیشنهاد شده است شهرداری به صورت تشویقی پلاک تعریضی ها را به املاک شمالی بدهد.

وی از جمله دیگر سیاست های تشویقی دیگری که شهرداری می تواند داشته باشد را انجام تخریب و جابجایی دیوار توسط خود شهرداری عنوان کرد و تاکید کرد که باید به طرح تفضیلی توجه شود تا شبکه معابر بتواند پاسخگوی این حجم بارگذاری باشد زیرا ایجاد خیابان های جدید سرمایه هنگفتی می خواهد که از عهده شهرداری برنمی آید ضمن اینکه برای ایجاد شبکه معابر جدید باید تملک صورت بگیرد.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: در طرح جامع ترافیکی شهر گرگان میدان ولیعصر(کاخ)، میدان فلسطین و خیابان امام خمینی به عنوان پیاده راه دیده شده است که در صورت اجرای این طرح به خیابان های جایگزین و پارکینگ طبقاتی نیاز داریم تا ترافیک منتقل شود.

وی تاکید کرد: باید شبکه معابر هسته مرکزی شهر توسط شهرداری و مسکن و شهرسازی بازنگری شود.

کاظم نژاد در ادامه یادآور شد: با توجه به حجم ترافیک موجود در شهر، لازم است شهرداری در صدور مجوز های حفاری نیز تجدید نظر داشته باشد و ارگان های مختلف برای افزایش سرعت عمل در انجام عملیات حفاری ملزم به سه شیفت کار شوند تا شاهد ترافیک بالا به ویژه در بلوار ناهار خوران نباشیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار برنا در خصوص اینکه چرا فعالیت ها و حفاری های زیر ساختی طی یک زمان توسط تمامی ارگان ها انجام نمی شود تا هر روز شاهد حفاری در نقاط مختلف شهر نباشیم عنوان کرد: به دلیل اینکه شهر فاقد مدیریت واحد شهری است این مشکلات به وجود می آید.

کاظم نژاد در پایان گفت: کمربندی جزو وظایف شهرداری نیست و در این زمینه می طلبد که نمایندگان مجلس پیگیری تا بودجه مورد نیاز را جذب کنند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز