سایت زباله آزادشهر جمع آوری می شود

۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۰:۴۰:۱۵
کد خبر: ۱۳۳۳۶۶۱
سایت زباله آزادشهر جمع آوری می شود
مدیر کل محیط زیست گلستان گفت: مصوبه استانی سازمان مدیریت پسماند در مطالعات انتخاب مکان جدید برای دفع پسماند انجام شد که در حال عقد قرارداد با مشاور برای مکان جدید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از آزادشهر؛ محمد رضا کنعانی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان در بازدیدی که امروز معاون سازمان محیط زیست کشور به همراه نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل سازمان پسماند و دیگر مسئولین از سایت زباله آزادشهر داشتند اظهار کرد: مجموعه اقداماتی که در خصوص سایت بازیافت آزادشهر در حال انجام است بر سه دسته تقسیم می شود؛ اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت که در کوتاه مدت طی دو سال اخیر روش دفن تلمباری پسماند در مرکز آزادشهر متوقف شد و یک لنفینگ بهداشتی مجهز به ژئوممبران جمع آوری شیرابه و گاز متان ایجاد شد که در حال حاضر پسماند به صورت بهداشتی دفع می شود و این کمک میکند تا آلودگی محیط زیست پذیرنده و منابع آب زیرزمینی نداشته باشیم.

وی در ادامه افزود: در کنار این پروژه کارخانه کمپوست که با ظرفیت ۲۵۰ تن فعالیت می کرد را به ۵۰۰ تن رساندیم که این موضوع کمک می کند آشغال کمتری دفن شود و زباله در فرایند کمپوست قرار بگیرد.

کنعانی گفت: در میان مدت هم مصوبه استانی سازمان مدیریت پسماند در مطالعات انتخاب مکان جدید برای دفع پسماند انجام شد که در حال عقد قرارداد با مشاور برای مکان جدید است.

وی در پایان تاکید کرد: پس از بررسی طرح و انتقال تجهیزات و ارزیابی اثرات، فرایند دفن زباله در آزادشهر متوقف خواهد شد که امیدواریم تا پایان امسال این فرایند انجام و انتقال صورت بگیرد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز