استاندار گلستان: ۱۷۷ روستای گلستان بصورت سیار آبرسانی می شود

۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۱۸:۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۳۳۵۰۱۹
استاندار گلستان: ۱۷۷ روستای گلستان بصورت سیار آبرسانی می شود
استاندار گلستان گفت: متاسفانه ۱۷۷ روستای گلستان بصورت سیار آبرسانی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ علی محمد زنگانه در دیدارهایی جداگانه با حمید امانی همدانی معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی و فرخ مسجدی رئیس امور آب ، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشوراظهار کرد: متاسفانه گلستان در حوزه های زیربنایی عقب ماندگی های قابل ملاحظه ای دارد و البته ما اجازه نمی دهیم منافع مردم گلستان تضییع شود.

وی افزود: برداشت از آب های زیرسطحی مشکلاتی فرونشست برای استان ایجاد کرده و در نقاط مختلف شاهد فرونشست سالانه تا ۲۲سانتی متر هستیم.

زنگانه تصریح کرد: استان گلستان بیش از ۱۵۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب آشامیدنی دارد و توجه به زیرساخت های حوزه آب و سدها ضروری است که خوشبختانه پیگیری هایی جهت تسریع در بهره برداری از سد نرماب صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۷ روستای استان بصورت سیار آبرسانی می شود بیان داشت:  باید زمینه استفاده از آب های سطحی و آب شیرین کن ها در استان تقویت شود.

استاندار گلستان افزود: وضعیت خلیج گرگان به هیچ عنوان مناسب نیست و با روند فعلی تا ۳ سال آینده خشک خواهد شد اما با حمایت های رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور امیدواریم علاج بخشی خلیج گلستان تسریع شود

وی گفت: درآمد سرانه مردم استان نصف میانگین درآمد سرانه مردم کشور است و ۷۰ درصد جمعیت روستایی و ۴۰ درصد جمعیت شهری استان جزو ۵ دهک کمتر برخوردار هستند.

انتهای پیام

 

نظر شما