استاندار گلستان: فرودگاه کلاله می تواند به پایانه صادراتی شرق گلستان تبدیل شود

۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۰۸:۵۳:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۵۱۳۰
استاندار گلستان: فرودگاه کلاله می تواند به پایانه صادراتی شرق گلستان تبدیل شود
استاندار گلستان گفت: ‍فرودگاه کلاله در صورت راه اندازی می تواند به پایانه صادراتی شرق استان تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ علی محمد زنگانه در نشست با مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان گلستان اظهار کرد: در الگوی توسعه استان، مباحث حوزه فرهنگی نه تنها موضوعی غیرقابل چشم پوشی بلکه وجهی ممتاز و اولویت دار است زیرا تهیه الگوی توسعه بدون توجه به فرهنگ، کاری ناقص و بیهوده خواهد بود.

وی افزود: برقراری ارتباط بین مراجع علمی، دانشگاهی و اندیشکده ها با موقعیت های عملیاتی و اجرایی، رمز موفقیت مدیران است.

همکاری مراکز علمی و دانشگاهی با ۳۰ هیأت اندیشه ورز که در حال تدوین ۳۰ سند بخشی ذیل سند چشم انداز و برنامه ششم هستند، مورد انتظار ما است.

زنگانه گفت: اولویت اول ما در الگوی پیشرفت استان، پیشرفت روستا محور و محله محور خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به حجم بالای تولیدات کشاورزی استان، ایجاد پایانه های صادراتی یکی از اولویت های توسعه ای است و فرودگاه کلاله در صورت راه اندازی می تواند به پایانه صادراتی شرق استان تبدیل شود.

وی افزود: با توجه به کمبود آب در استان و فراهم بودن زیرساخت های گلخانه ای، باید در هر شهر یک شهرک گلخانه ای داشته باشیم.

استاندار گلستان بیان داشت: احیای خلیج گرگان یکی از اولویت های عمرانی استان است که با جدیت دنبال خواهیم کرد چراکه عوارض محیط زیستی این خلیج در صورت خشک شدن نه تنها برای استان بلکه برای استانهای همجوار نیز خواهد بود.

وی حل مشکلات زیرساختی در حوزه های آب، برق، راه، گردشگری، بندر، آبخیزداری و آبخوان داری و بیابان زدایی، زهکشی و ... را از اولویت های قطعی دانست. 

استاندار گفت: ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار، ره آورد سفر پربرکت رییس جمهور به استان گلستان بود که تاکنون و در سفرهای استانی بی سابقه بوده و چنین رکوردی وجود نداشته که خوشبختانه طی چند روز گذشته، همه این مصوبات توسط معاون اول رییس جمهور رسما ابلاغ شده و قابلیت اجرا دارند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز