۱۷ درصد منابع آب شرب در گلستان هدر می رود/ فرسودگی ۱۵۰۰ کیلومتر مسیر انتقال آب شرب

۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۰۹:۴۹:۳۷
کد خبر: ۱۳۳۵۱۶۲
۱۷ درصد منابع آب شرب در گلستان هدر می رود/ فرسودگی ۱۵۰۰ کیلومتر مسیر انتقال آب شرب
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت : ۱۵۰۰ کیلومتر از مسیر خط انتقال آب شرب در سطح استان فرسوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ داوود احمدی نصرآبادی با اعلام این خبر گفت: ۱۲ هزار کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال وظیفه هدایت آب از چاه های آب شرب به منازل شهروندان و روستانشینان را عهده دارد که ۲ هزار۵۰۰ کیلومتر از این مسیر فرسوده و نیازمند بازسازی و مرمت است.

وی  افزود: این ۲ هزار۵۰۰ کیلومتر لوله های فرسوده ۱۷ درصد آب شرب را به هدر می دهد که این رقم در متوسط جهانی ۹ تا ۱۲ درصد است.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان گلستان افزود: برای نوسازی این۲ هزار۵۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده  ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

احمدی نصرآبادی گفت: برای مرمت و بهسازی خطوط انتقال در مناطق شهری حدود ۱۵ میلیارد ریال به ازای یک کیلومتر خط انتقال اعتبار نیاز است که در مجموع برای هزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه انتقال فرسوده شهری رقمی معادل ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شد که رقم تخصیص داده شده در این خصوص در سال گذشته بسیار اندک و معادل ۵۰ میلیارد ریال بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: حدود هزار و ۴۰۰ کیلومتر خطوط انتقال فرسوده روستایی وجود دارد که برای اصلاح آن به ازای هر کیلومتر ۶ میلیارد ریال اعتبار می‌خواهیم که ردیف بودجه مناسبی تحت عنوان اصلاح و بازسازی شبکه های توزیع و خدمات انتقال آب در نظر گرفته شد و گلستان در این زمینه در جایگاه خوبی قرار دارد.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گلستان ادامه داد: در مجموعه ۱۳۰ حلقه چاه وظیفه تامین ۹۶ درصد آب شرب مورد نیاز گلستانی ها را بر عهده دارند و چهار درصد باقیمانده هم از محل رواناب های رودهای النگدره ناهارخوران و چشمه آق سو در شرق استان تامین می شود.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز