روند رو به رشد در حفاظت از پارک ملی گلستان/تخصیص اعتبارات ویژه برای ذخیره گاه زیست کره

۱۴۰۱/۰۳/۲۰ - ۱۶:۰۳:۰۴
کد خبر: ۱۳۳۷۹۰۳
روند رو به رشد در حفاظت از پارک ملی گلستان/تخصیص اعتبارات ویژه برای ذخیره گاه زیست کره
رئیس پارک ملی گلستان با اشاره به روند رو به رشد حفظ و حراست از پارک ملی گلستان گفت: در بسیاری از شاخص ها از بسیاری از کشورهای توسعه یافته پیشی گرفته ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ مهدی تیموری در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در پارک ملی گلستان خدمات خوبی در حال انجام است و امثال شهید باشقره جان خود را برای حفظ و حراست از پارک از دست داد.

وی افزود: یکی از همکاران محیط بان ما ۵۴ ساچمه در بدن خود دارد و این سختی را به خاطر علاقه به محیط زیست وحفظ آن تحمل میکنند.

وی با شاره به اینکه پارک ملی گلستان نگین طبیعت ایران و آبروی سازمان محیط زیست است گفت: با توجه به اینکه پارک ملی یک اکوسیستم خاص و ذخیره گاه زیست کره محسوب میشود نگاه ملی برای حراست از آن کم است و برای حفظ آن باید نگاه جهانی وجود داشته باشد.

وی از پارک ملی گلستان با عنوان یکی از مکان های اصلی میراث طبیعی جهانی یاد کرد و بیان داشت: اعتبارات ویژه و خاصی برای این منطقه جذب شده است.

وی گفت: در حال حاضر پارک ملی گلستان در بسیاری از شاخص های ارزیابی نظیر حفاظت، مشارکت مردمی، مرمت و بهسازی، عملیات عمرانی و زیر ساختی و وسایل حفاظتی از بسیاری از کشورهای توسعه یافته پیشی گرفته است.

وی یادآور شد: متاسفانه با وجود روند رو به رشد حفظ و حراست از پارک ملی گلستان طی چند سال گذشته اکثر اوقات تنها نگاه های منفی منتشر و زحماتی که در این پارک کشیده شده دیده نمی شود.

تیموری همچنین تاکید کرد: بیشترین جمعیت قوچ، میش و مرال در کشور متعلق به پارک ملی گلستان است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز