برگزاری ۲۶ برنامه در آستانه روز جهانی صنایع دستی

۱۴۰۱/۰۳/۲۱ - ۰۹:۳۱:۰۲
کد خبر: ۱۳۳۸۰۴۷
برگزاری ۲۶ برنامه در آستانه روز جهانی صنایع دستی
سرپرست میراث‌فرهنگی گلستان از برگزاری برنامه‌های متنوع در روز جهانی و هفته ملی صنایع‌دستی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ رحمان فرمانی اظهار کرد: ۱۰ ژوئن هرساله که به‌عنوان روز بین‌المللی صنایع‌دستی نام‌گذاری شده است که فرصتی برای ترویج، حفظ و احیای این هنر ارزشمند و همچنین توجه به فعالان و دست‌اندرکاران این عرصه که نمودی از میراث کهن ایرانیان است فراهم می‌شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: هرساله با نزدیک شدن به روز جهانی صنایع‌دستی و به‌پاس تلاش هنرمندان و فعالان این عرصه برنامه‌های متنوعی در دستور کار معاونت صنایع‌دستی قرار می‌گیرد و امسال نیز ۲۶ عنوان برنامه متنوع برای گرامیداشت این هفته در استان برنامه‌ریزی شده است.

وی ضمن تشریح برنامه‌های این هفته در استان، بیان کرد: تجلیل از هنرمندان شاخص، نخبگان و کارآفرینان برتر حوزه صنایع‌دستی در سطح استان، بزرگداشت هنرمندان فقید در حوزه صنایع‌دستی استان، برگزاری بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در سطح استان، ارائه تخفیف محصولات صنایع‌دستی در فروشگاه‌های سطح استان و نشست صمیمی معاون استاندار با هنرمندان صنایع‌دستی از اهم برنامه‌های هفته صنایع‌دستی در استان گلستان است.

فرمانی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های روز جهانی صنایع‌دستی در استان می‌توان به افتتاح مراکز مرتبط با صنایع‌دستی ازجمله خانه‌های صنایع‌دستی، مرکز ترویج صنایع‌دستی، آموزشگاه صنایع‌دستی، کارگاه صنایع‌دستی و...، اعطای اولین مجوز و افتتاح فروشگاه صنایع‌دستی، رونمایی از تابلو دبیرخانه شهر و روستاهای ملی استان، رونمایی از المان فرش در شهر ملی فرش ترکمن و رونمایی از بسته‌بندی صنایع‌دستی اشاره کرد.

وی گفت: نشست با شرکت‌های تعاونی و تشکل‌های مردم‌نهاد صنایع‌دستی استان، نشست تخصصی زیورآلات ترکمن در گنبدکاووس، نشست تخصصی با استارتاپ‌ها، برگزاری وبینار تخصصی صنایع‌دستی با موضوع بازاریابی و تجاری‌سازی، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در سطح استان، معرفی و ترویج صنایع‌دستی در صداوسیمای مرکز گلستان، معرفی محصولات و رشته‌های صنایع‌دستی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در قالب پادکست، متن، عکس، کلیپ و... و تبلیغات شهری با موضوع معرفی شهرها و روستاهای ملی و پیشکسوتان صنایع‌دستی از دیگر برنامه‌های برنامه‌ریزی‌شده به مناسبت گرامیداشت روز جهانی و هفته ملی صنایع‌دستی در استان است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در پایان اظهار امیدواری کرد با اجرای این برنامه‌ها و معرفی هرچه بیشتر صنایع‌دستی بومی منطقه، زمینه حفظ، احیا، معرفی و فروش تولیدات فاخر هنرمندان گلستانی فراهم آید.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز