آیا طرح گردشگری «آشوراده» تصویب می شود؟/ مهلت ۲ هفته ای برای تعیین تکلیف این طرح

۱۴۰۱/۰۳/۲۴ - ۱۲:۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۳۳۹۱۸۱
آیا طرح گردشگری «آشوراده» تصویب می شود؟/ مهلت ۲ هفته ای برای تعیین تکلیف این طرح
برای تصویب طرح جامع منطقه نمونه گردشگری آشوراده به شورای عالی معماری شهرسازی دو هفته فرصت داده شده است تا با حضور نمایندگان دستگاه ها، بررسی ها و تصمیمات لازم را اتخاذ و اعلام نمایند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ در جلسه ای به ریاست سید صولت مرتضوی معاون_اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، علی محمد زنگانه استاندار_گلستان و دیگر اعضا مقرر شد برای تصویب طرح جامع منطقه نمونه گردشگری آشوراده، ظرف مدت دو هفته شورای عالی معماری و شهرسازی کشور نظر نهایی خود را اعلام کند.

در این جلسه استاندار گلستان اظهار کرد: طرح علاج بخشی خلیج گرگان مصوبه ستاد ملی تالاب های کشور را دارد و پس از طی مراحل اولیه به نقطه ای رسیده که پیمانکار در حال احداث دایک و اجرای لایروبی کانال ها و اقدامات آتی است.

وی افزود: طرح گردشگری جزیره آشوراده که مورد تاکید ریاست جمهوری نیز بوده متاسفانه با مشکلاتی همراه شد که امیدواریم به زودی رفع شود و بتوانیم با اجرای این طرح از ظرفیت طبیعی جزیره جهت حضور گردشگران استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: جزیره آشوراده دارای کد روستایی بوده و روزگاری مردم در آن ساکن بودند اما به جهت بالا آمدن آب ساکنان آن تخلیه شده اند و امروز متاسفانه به نقطه ای رسیده ایم که برای گردشگری اجازه استقرار شبانه داده نمی شود.

زنگانه ادامه داد: طرح گردشگری آشوراده پیشتر مورد تصویب قرار گرفته بود اما در حال حاضر سنگ اندازی هایی جهت اجرای آن صورت می گیرد و این ظلم بزرگی به مردم منطقه است.

استاندار گلستان گفت: ۱۳۸ هکتار به عنوان سایت پشتیبان در ساحل بندر ترکمن تعریف شده و از ۷۰۰ متر جاده دسترسی آن ۶۱۳ متر اجرا شده و به دلایلی اجازه اجرای ادامه جاده داده نشده است.

در این جلسه با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور مقرر شد طرح علاج بخشی خلیج گرگان با قدرت ادامه یابد و ارتباط اسکله با دریا نیز انجام شود و همچنین برای تصویب طرح جامع منطقه نمونه گردشگری آشوراده به شورای عالی معماری شهرسازی دو هفته فرصت داده شده است تا با حضور نمایندگان دستگاه ها،  بررسی ها و تصمیمات لازم را اتخاذ و اعلام کنند.

 

انتهای پیام 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز