ضعف مدیریت بر اتحادیه نانوایان از عوامل تخلف خبازی ها است

۱۴۰۱/۰۳/۲۶ - ۱۲:۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۳۴۰۰۹۳
ضعف مدیریت بر اتحادیه نانوایان از عوامل تخلف خبازی ها است
فرماندار گرگان گفت: ضعف مدیریت بر اتحادیه نانوایان و عوامل دیگر سبب شده تا برخی از خبازی‌ها اقدام به تخلف کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ عیسی پایین محلی در حاشیه بازدید از نانوایی‌های سطح شهرستان از استمرار نظارت‌های میدانی خبر داد و ضمن عذرخواهی از مردم‌برای مشکلات به‌وجود آمده از جمله صف‌های طولانی نان اظهار کرد: در این شهرستان ۴۲۶ نانوایی دارای سهمیه آرد نوع ۱ و ۲ هستند که در ۳۰۷ نانوایی، نان به قیمت ۱۰۰۰ تومان و در ۱۱۹ نانوایی به قیمت ۲۰۰۰ تومان عرضه می‌شود و فروش با قیمت بالاتر تخلف بوده و ممنوع است.

فرماندار گرگان به بازدیدها و نظارت‌های میدانی از وضعیت توزیع آرد و نان در این شهرستان و برخی عوامل موثر در پدیدآمدن مشکلات کنونی اشاره کرد و گفت: ضعف مدیریت بر اتحادیه نانوایان و خودِ نانوایی‌ها، سوء استفاده برخی افراد از موقعیت ایجاد شده و گران شدن برخی اقلام مانند خمیرمایه، نمک، بیمه کارگران، افزایش بهای اجاره واحدها و حقوق کارگران سبب شده تا برخی از خبازی‌ها اقدام به تخلف کنند.

وی افزود: در جریان بازدیدهای میدانی، با تخلفاتی از جمله تعطیلی خودسرانه برخی از واحدها، کاهش ساعت کاری و عدم رعایت ساعت پخت، مشاهده آرد نوع ۱ و ۲ در خبازی‌های سوپرآزاد و فانتزی‌ها، کم‌فروشی و کاهش وزن چانه و غیره مواجه شدیم که برای واحدهای متخلف پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

پایین‌محلی با اشاره به فعالیت ۴۶ نانوایی سوپرآزاد و فانتزی در شهرستان گرگان، درباره تامین آرد این واحدها نیز گفت: این نانوایی‌ها باید آرد موردنیاز خود را براساس ضوابط و مقررات و به قیمت مصوب برای صنف و صنعت، از اداره غله تامین کنند. ضمن اینکه به اتحادیه خبازان نیز اعلام کردیم که از این پس نانوایی‌های سوپرآزاد و فانتزی باید فاکتور خرید آرد داشته باشند تا مشخص شود که از چه طریقی آرد مصرفی خود را تامین کرده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات بخش آرد و نان در شهرستان گرگان عنوان کرد: نخستین اقدام ما که همچنان استمرار دارد، بازرسی و انجام اقدامات بازدارنده مانند طراحی دفترچه نظارت است. علاوه براین، اقداماتی مانند تغییر ساعت پخت نانوایی‌ها، نصب دوربین‌های مداربسته که فعلا اختیاری است، ایجاد و استفاده از سامانه هوشمند حمل آرد، برخورد با متخلفان و همچنین افزایش سهمیه آرد نانوایی‌هایی که به مردم خدمت می‌کنند در حال انجام است.

فرماندار گرگان ضمن اینکه به مردم شهرها و روستاهای این شهرستان قول داد همه تلاش خود و مجموعه مدیریتی شهرستان را برای رفع مشکلات حوزه آرد و نان به‌کار گیرد، اظهارکرد: توان و ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی از جمله بازرسی اصناف، اتحادیه نانوایان، اداره غله، مرکز بهداشت، قرارگاه ۱۷ ربیع و جهادکشاورزی را برای تقویت نظارت‌ها به‌کار گرفتیم تا ان‌شاالله به زودی شاهد رفع مشکلات بخش آرد و نان و برچیده شدن بساط صف‌های طولانی در مقابل نانوایی‌ها باشیم.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز