افزایش ۳۶ درصدی پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی گلستان در سال ۱۴۰۰

۱۴۰۱/۰۳/۲۶ - ۱۲:۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۳۴۰۱۰۹
افزایش ۳۶ درصدی پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی گلستان در سال ۱۴۰۰
مدیر شعب بانک کشاورزی استان گلستان از افزایش 36درصدی پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی استان گلستان در سال 1400خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ وحید صیادی درگفتگویی به مناسبت هشتاد ونهمین سالروز تاسیس بانک کشاورزی گزارشی از  عملکرد این بانک در سال 1400ارائه کرد.

صیادی به کشاورزان استان بابت تلاش و کوشش در سال زراعی خداقوت و خسته نباشید گفت و اظهار امیدواری کرد  افزایش نزولات آسمانی موجب افزایش تولید  محصولات کشاورزان شود.

وی درتشریح عملکردسالانه بانک گفت؛ بانک کشاورزی استان گلستان درسال 1400باتلاش و کوشش بی وقفه کارکنان خود با وجود شیوع بیماری کرونا  ، با تمام ظرفیت درحال خدمت رسانی به کشاورزان عزیز استان بوده و در این مدت مبلغ  31هزارو 44میلیارد ریال تسهیلات به بیش از 23هزار نفر ازمشتریان ومتقاضیان خود پرداخت کرد که نسبت به سال 1399 رشد 36 درصدی را نشان می دهد.

صیادی افزود: ازاین میزان تسهیلات مبلغ  29هزار و 655 میلیارد ریال به 20،143 نفر از متقاضیان در بخش کشاورزی ،مبلغ یکهزارو 71 میلیارد ریال به 2،541 نفر از متقاضیان در بخش خدمات و318 میلیارد ریال نیز به 411 نفر از متقاضیان در بخش صنعت ،معدن و مسکن و ساختمان پرداخت گردید.

وی تصریح کرد: در راستای مکانیزاسیون کشاورزی در مدت مذکور مبلغ یکهزارو 858 میلیارد ریال تسهیلات جهت خرید 689   دستگاه تراکتور، 22 دستگاه کمباین  و260 دستگاه سایرادوات و ماشین آلات کشاورزی به کشاورزان استان پرداخت شد.

صیادی افزود: درراستای حمایت از تولیدکنندگان بذور مبلغ 2هزارو 173میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان اختصاص یافت.

همچنین درراستای ایفای نقش مسئولیتهای اجتماعی و ایجاد اشتغال اقشار آسیب پذیر این بانک مبلغ 432میلیاردریال تسهیلات خوداشتغالی از محل بند«ب » تبصره 16 قانون بودجه به  570 نفراز مددجویان کمیته امداد امام خمینی ،سازمان بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت کرد.

وی بیان داشت: در راستای احیای سنت حسنه ازدواج در طول سال گذشته با پرداخت مبلغ یکهزارو 135 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج توسط شعب این بانک زمینه ازدواج  1243 زوج جوان فراهم گردید.

وی اشاره کرد: در بخش توسعه و توانمند سازی و اشتغال روستاییان و عشایر و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهر مبلغ 194میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن روستایی و مبلغ 192میلیارد ریال تسهیلات توانمند سازی روستاییان پرداخت شد.

صیادی گفت: در راستای کمک به کشاورزان خسارت دیده ناشی از خشکسالی در استان ، بانک کشاورزی  با اختصاص  مبلغ یک هزارو 500 میلیارد  ریال یارانه  از محل بند «خ» تبصره 33و بند «ل» تبصره 16قانون بودجه کل کشور نسبت به بخشودگی سود و جرائم کشاورزان و تولیدکنندگان اقدام و تعداد 7هزار فقره تسهیلات به مبلغ 5 هزارمیلیارد ریال امهال و تمدید و تسویه شد.

در بخش دیگری ازگزارش صیادی به عملکرد صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت و گفت: این صندوق در طی سال زراعی گذشته 21هزارفقره بیمه نامه صادر و170هزار راس دام ،87 میلیون قطعه طیور ،185هزار هکتار محصولات کشاورزی و باغی و 662هزار قطعه بچه ماهی و آبزیان را تحت پوشش چتر حمایتی صندوق بیمه قرار داد .

وی ادامه داد: این صندوق طی سال زراعی گذشته مبلغ 890 میلیارد ریال غرامت به 7636 نفر از خسارت دیدگان بخش کشاورزی و دامداری پرداخت کرد .

مدیر بانک کشاورزی استان گلستان اشاره کرد: درراستای کمک به دولت مبنی بر اجرای مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها و حمایت از واحدهای تولیدی دام و طیور ، تسهیلاتی با نرخ ترجیحی 10، 12و 15درصد به این تولیدکنندگان پرداخت میگردد ، لذا دامداران و مرغداران محترم می توانند با ثبت نام در سامانه سیتا و اخذ معرفینامه از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محل سکونت خود جهت تشکیل پرونده و اخذ تسهیلات  به شعب بانک کشاورزی  مراجعه نمایند. ذکر این نکته ضروری است که همکاران صدیق و زحمتکش بانک کشاورزی از زمان اجرای این طرح علاوه بر روزهای عادی در روزهای جمعه ،حتی تعطیلات روزهای 14و 15خرداد درمحل کار حضور یافته و نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام نموده اند و تا این زمان مبلغ 1200میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در اختیار این تولید کنندگان قرار داده اند.

انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز