«قرارگاه آمنین» طرحی محله محور برای جوانان و خانواده

۱۴۰۱/۰۳/۳۰ - ۰۹:۴۷:۰۷
کد خبر: ۱۳۴۱۳۷۲
«قرارگاه آمنین» طرحی محله محور برای جوانان و خانواده
معاونت امور جوانان گلستان گفت: معاونت امور جوانان گلستان اقدام به تشکیل قرارگاهی در حوزه خانواده با اجرای طرح محله محور «قرارگاه آمنین» کرده است که با حمایت وزارت ورزش وجوانان در حوزه های اشتغال، اوقات فراغت، آسیب های اجتماعی و خانواده به صورت پایلوت در استان گلستان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ حامد ملاحسنی در گفتگو با برنا با اشاره به اینکه معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان به مناسبت هفته ازدواج ماموریت های بر عهده دارد اظهار کرد: ابتدا باید وضعیت استان گلستان در حوزه ازدواج مشخص شود.

وی ادامه داد: گلستان علی رغم اینکه در میانگین کشوری در حوزه ازدواج و طلاق شرایط بهتری نسبت به آمار کشوری دارد اما در روند شیب تغییرات جزو استان های قرمز است و در واقع نسبت به خودش در تعداد ازدواج کاهش و در تعداد طلاق با افزایش روبرو است.

ملاحسنی ادامه داد: معاونت امور جوانان با توجه به همه این موارد و برای  جلوگیری از روند کاهشی ازدواج و روند صعودی طلاق اقدام به تشکیل قرارگاهی در حوزه خانواده با اجرای طرح محله محور «قرارگاه آمنین» کرده است که با حمایت وزارت ورزش وجوانان در حوزه های اشتغال، اوقات فراغت، آسیب های اجتماعی و خانواده به صورت پایلوت در استان گلستان اجرا خواهد شد.

معاونت امور جوانان گلستان گفت: این قرارگاه وظیفه تجمیع انرژی ها و ظرفیت های دستگاه های مختلف در حوزه خانواده را دارد و در این طرح وظایف دستگاه های مختلف به طور قانونی تعریف شده که قطعا ملزم به پاسخگویی و همکاری با قرارگاه هستند.

وی خاطرنشان کرد: تمرکز این قرارگاه بر محلات به عنوان جامعه ای با مخاطب مشخص است زیرا تا کنون نمی توانستیم بازخورد فعالیت های تبلیغی و ترویجی در حوزه خانواده را به خوبی دریافت کنیم اما در این طرح آمار و میزان بازخورد در محلات ملموس تر خواهد بود.

وی با تاکید به اینکه از ظرفیت سازمان تبلیغات، امام محله و سایر گروهای که شناخت کافی از محلات دارند بهره گرفته می شود گفت: این گروه ها برای انجام فعالیت در بستر این طرح اقدام به ثبت سازمان مردم نهاد جوانان خواهند کرد.

ملاحسنی یادآور شد که این طرح در 5 محله شهر گرگان و 5 محله در سایر شهرستان ها به صورت پایلوت اجرا می شود که در صورت به دست آمدن نتایج مثبت در تمام شهرهای استان و سراسر کشور اجرا خواهد شد.

تاسیس کانون های واسطه گری ازدواج در محلات

معاونت جوانان گلستان بیان داشت: تاسیس کانون های واسطه گری ازدواج در محلات یکی از برنامه های پیش بینی شده در بستر قرارگاه آمنین است.

وی توضیح داد: دوره آموزش واسطه گری با همکاری مراکز مشاوره برگزار که در هفته ازدواج فراخوان عمومی آن داده می شود.

وی بیان داشت: طرح قرارگاه آمنین در جلسه آتی ستاد ساماندهی استان تصویب و به دستگاه ها ابلاغ خواهد شد.

معاونت امور جوانان گلستان در ادامه با بیان اینکه طبق قانون متولی برگزاری کارگاه های پیش از ازدواج برای جوانان، وزارت ورزش و جوانان است گفت: معاونت امور جوانان گلستان پیش بینی کرده است در سال جاری 27 کارگاه 16 ساعته برای جوانان در سراسر استان برگزار کند که جامعه هدف این کارگاه ها دانش آموزان متوسطه دوم، دانشجویان، سربازان و جمع های دیگری که مخاطب ثابت دارند هستند.

پرداخت تسهیلات به جوانان دارای گواهی مهارت های ازدواج

وی توضیح داد: این افراد گواهی مهارت های ازدواج دریافت می کنند و در صورتی که به ازدواج ختم شود با همکاری مجمع خیرین ازدواج به افراد دارای این گواهی تسهیلات پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: در هفته ازدواج فراخوان برگزاری دوره آموزشی مربی ازدواج برگزار می شود که از این مربیان در کنار همراهی مراکز مشاوره برای آموزش تخصصی دوره های پیش از ازدواج بهره گرفته می شود.

ملاحسنی در ادامه به خبرنگار برنا گفت: ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها با همکاری سمن های آن شهرستان موظف به برگزاری کارگاه های پیش از ازدواج هستند.

وی همچنین گفت: با کمک تشکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان نسبت به ثبت نام دانش آموزان دختر متوسطه دوم که علاقه مند به حضور در کارگاه های پیش از ازدواج با سرفصل های مناسب هستند اقدام می شود که این کارگاه ها با هماهنگی آموزش و پرورش و نظارت ورزش و جوانان در مدارس برگزار خواهد شد.

وی برگزاری جشن های ازدواج آسان در شهرستان های مختلف استان و تقدیر از فعالین حوزه ازدواج را از دیگر برنامه های هفته ازدواج در گلستان عنوان کرد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز