۵۰ درصد کمبود آب در گلستان طی یک سال آینده جبران می شود

۱۴۰۱/۰۳/۳۱ - ۰۸:۳۲:۵۳
کد خبر: ۱۳۴۱۷۸۰
۵۰ درصد کمبود آب در گلستان طی یک سال آینده جبران می شود
مدیر عامل آب و فاضلاب گلستان گفت: برنامه ریزی شده تا ۵۰ درصد از میزان کمبود آب در استان طی یک سال آینده جبران شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ ایرج حیدریان اظهار کرد: در حوزه آبرسانی به روستا‌های استان در جلسه‌ای که اخیرا با وزیر نیرو برگزار کردیم مقرر شد از بین روستا‌هایی که شبکه توزیع آب ندارند به ۴۳۲ روستا با اعتبار ۶۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عملیات آبرسانی انجام شود.

وی افزود : حفر ۳۰ حلقه چاه، ایجاد هزار و ۲۹۱ کیلومتر خطوط شبکه انتقال آب، ساخت مخزن ۲۲ هزار مترمکعبی آب و تاسیس ۱۰ ایستگاه پمپاژ آب از جمله اقداماتی است که برای آب رسانی به این روستا‌ها انجام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان همچنین با بیان اینکه منابع آبی هزار و ۷۸روستا و شهر در گلستان از منابع زیرزمینی و از ۶۲۵ حلقه چاه آب تامین می‌شود افزود: در حال حاضر در استان هزار و ۶۷۶ لیتر در ثانیه کمبود منابع تأمین آب شرب داریم و برنامه ریزی‌های مشترکی با آب منطقه‌ای برای برطرف کردن این کمبود‌ها شده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته در برخی نقاط استان مردم قطعی آب ۱۳ ساعته را تجربه می‌کردند و امسال شرایط تا حدودی بهتر شده است.

حیدریان گفت : برای جبران کمبود آب در استان از پارسال تا کنون ۱۵ حلقه چاه به مدار بهره برداری اضافه شده و ۲۰حلقه چاه هم در حال حفاری و تجهیز است.

حیدریان گفت: برنامه ریزی شده تا ۵۰ درصد از میزان کمبود آب در استان طی یک سال آینده جبران شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان همچنین با اشاره به آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب از اول تیر از مردم خواست: مصرف این ماده حیاتی را مدیریت کنند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز