ساخت و ساز های غیر مجاز در زیارت عملا به صفر رسیده است

۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - ۱۶:۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۳۴۲۵۳۷
ساخت و ساز های غیر مجاز در زیارت عملا به صفر رسیده است
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: تقریبا دو دهه است کنترل ساخت و ساز ها در روستای زیارت غیر ممکن شده بود که بعد از ۲۰ سال این قضیه مدیریت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ حیدر آسیابی در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: در صورتی که مشکل پتروشیمی حل نمیشد هیچ سرمایه گذاری جرات سرمایه گذاری در استان را پیدا نمی کرد.

وی ادامه داد: وزارت نفت به صورت رسمی بیان کرد که هیئت مدیره فعلی پتروشیمی اعتبار لازم برای اجرای پروژه را ندارد و ۶ هلدینگ برای پتروشیمی استان وارد گلستان شدند.

وی در ادامه با اشاره به رفع تصرف امور اراضی گفت: از ابتدای تیر سال گذشته تا پایان خرداد امسال برای ۲۹۸ مورد و در مجموع ۱۶ هکتار اراضی حکم قلع و قمع اجرا شد.

وی افزود: ۶۸ مورد نیز حکم قطعی توسط اجرای احکام دادسراها در این خصوص انجام شده است.

آسیابی گفت: با توجه به اقدامات جدی و استقرار پست ایست و بازرسی در ورودی روستای زیارت گرگان عملا ساخت و ساز های غیر مجاز در زیارت به صفر رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: تقریبا دو دهه است کنترل این ساخت و ساز ها غیر ممکن شده بود که بعد از ۲۰ سال این قضیه مدیریت شد.

رئیس کل دادگستری گلستان یادآور شد: ساخت و سازهای غیر مجاز در زیارت به دلیل عدم توجه متولیان اجرایی به خصوص در حوزه گردشگری به ظرفیت های گردشگری روستای زیارت است.

وی هدف دستگاه قضایی را مقابله با زمین خواری و برخورد با جرائم امور اراضی عنوان کرد.

وی بیان داشت: ساخت و ساز غیر مجاز جرم محسوب شده و قابل تعقیب کیفری است که از تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه است.

آسیابی با تاکید به اینکه حد نگاری به طور صد درصد در استان اجرا شده است.تصریح کرد: طی یکسال گذشته ۳۱۳ جنگل، یک هزار ۱۰۴ هکتار مرتع و ۱۱ هکتار ساحل خلع ید و همچنین ۴۵۰ هکتار سند به نفع دولت اخذ شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: پرونده ۴۶۵ کارخانه استان طی یکسال گذشته مورد رسیدگی قرار گرفته است که ۲۹۵ مورد منجر به حل مشکل آن شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز