صدور دستور تخلیه شهربازی گرگان توسط دادستان/ ساخت ۱۲ مکان شامل ایستگاه اتوبوس، کافه و سرویس بهداشتی در گرگان

۱۴۰۱/۰۴/۰۲ - ۱۲:۴۲:۵۷
کد خبر: ۱۳۴۲۷۸۸
صدور دستور تخلیه شهربازی گرگان توسط دادستان/ ساخت ۱۲ مکان شامل ایستگاه اتوبوس، کافه و سرویس بهداشتی در گرگان
شهردار گرگان گفت: به دنبال تعطیلی شهر بازی محور ناهار خوران نیستیم اما نامه های مبنی بر تعطیلی آن را از سوی دادستان دریافت کرده ایم که فعلا در مقابل تخلیه آن مقاومت می کنیم اما اگر الزام قانونی باشد چاره دیگری نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ محمدرضا سبطی امروز (پنجشنبه ۲ تیر) در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: تبدیل وضعیت مصوبه ای بود که در شورای پنجم به تصویب رسید اما مشکلاتی در حوزه اجرای آن وجود داشت و جزو اولویت های کاری ما بود که انجام شد.

وی در ادامه در خصوص آسفالت معابر بیان داشت: در سال جاری برای معابری که ۳۰ درصد سکونتگاه باشد زیر سازی انجام و معابری که ۸۰ درصد سکونت در آن وجود دارد آسفالت انجام خواهد شد.

سبطی در خصوص موضوعات مربوط به پروانه ساختمانی اظهار کرد: سازندگان برای پرداخت مبالغ پروانه ساختمانی به بانک معرفی و با نرخ سود ۱۰ درصد تسهیلات دریافت خواهند کرد که  که این اقدام باعث تقویت قدرت مالی سازندگان می شود.

صدور پروانه ساختمانی به صورت الکترونیکی

وی افزود: در صدور پروانه ساختمانی به سمت الکترونیکی شدن پیش میرویم و به دنبال حذف کاغذ در بروکراسی اداری شهرداری هستیم ضمن اینکه شفافیت در این روش بیشتر خواهد بود.

وی گفت: از ابتدای سال با ایجاد بستر آی تی امکان صدور پروانه ساختمانی به صورت غیرحضوری فراهم شده است اما تا پایان سال این پروسه به صورت صددرصد الکترونیکی انجام خواهد شد.

سبطی گفت: صدور پروانه به صورت سنتی ۲۰ روز طول میکشد اما با الکترونیکی شدن این پروسه سعی داریم به زمان قانونی صدور پروانه یعنی ۷ روز برسیم.

وی در این میان تاکید کرد: یکسال برای ایجاد زیرساخت های قوی در شهرداری گرگان نیاز داریم.

شهردار گرگان در خصوص پروژه هفت شهر اظهار کرد: ملک این پروژه از طرف شهرداری بوده و به صورت مشارکتی با سرمایه گذار ساخته می شود.

وی با اشاره به آتش گرفتن آبشار مصنوعی در محور ناهار خوران با توضیح اینکه عامل ایجاد این حریق بی احتیاطی یک مسافر بود گفت: شهرداری در خصوص سد معبر و اتراق مسافران برخوردهای را با حفظ کرامت انسانی مسافران انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه پرونده حقوقی برای مسافر شکل گرفته است افزود: به تاسیسات آبشار خسارتی وارد نشده و تنها فایبر گلاس آسیب دیده است.

شهردار گرگان در ادامه سخنان خود به شائبه تخلیه شهربازی محور ناهار خوران نیز اشاره کرد و گفت:  نقدهایی به شهربازی ناهارخوران که بیشتر برای شهروندان آق قلایی و بندر ترکمن استفاده میشود وارد است.

سبطی توضیح داد: این شهربازی به دلیل اینکه در حریم امور آب قرار دارد دادستان دستور تخلیه آن را صادر کرده است.

وی تاکید کرد: به دنبال تعطیلی شهر بازی محور ناهار خوران نیستیم اما نامه های مبنی بر تعطیلی آن را از سوی دادستان دریافت کرده ایم که فعلا در مقابل تخلیه آن مقاومت می کنیم اما اگر الزام قانونی باشد چاره دیگری نداریم. 

سبطی در ادامه گفت: ۱۱ ساختمان عمومی خطرساز در گرگان وجود دارد که به دادستان معرفی شده است تا اتفاقات مشابه متروپل رخ ندهد.

وی معتقد است که در پروژه ایستکار موفق عمل نشده است اما شهرداری زیرساخت این پروژه اجتماعی را فراهم کرده است.

سبطی توضیح داد: کار مستمر، پیگیری، همگرایی تمام دستگاه ها و فرهنگ سازی موجبات موفقیت این پروژه را فراهم خواهد کرد و در حال حاضر زیر ساخت های الکترونیکی آن نیز در حال انجام است.

وی همچنین یادآور شد: در تبدیل وضعیت ایثارگران در مرحله گزینش هستیم.

سبطی وضعیت سرویس بهداشتی های شهر گرگان را افتضاح تشریح کرد و گفت:  در سطح شهر گرگان به ۸۰ سرویس بهداشتی نیاز داریم.

ساخت ۱۲ مجموعه شامل ایستگاه اتوبوس، کافه و سرویس بهداشتی در نقاط مختلف شهر گرگان

وی تصریح کرد: ۱۲ مجموعه شامل ایستگاه اتوبوس، کافه و سرویس بهداشتی در نقاط مختلف شهر در نظر گرفته خواهد شد که با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در سال جاری در نقاط بحرانی شهر ساخته می شود.

انتهای پیام

نظر شما