تلاش برای تشکیل تیم فوتبال گرگان برای حضور در دسته یک یا دو کشور

۱۴۰۱/۰۴/۰۴ - ۱۳:۱۱:۲۷
کد خبر: ۱۳۴۳۲۹۵
تلاش برای تشکیل تیم فوتبال گرگان برای حضور در دسته یک یا دو کشور
رئیس هیئت فوتبال شهرستان گرگان گفت: امید نوجوانان و جوانان این است که روزی به یک تیم ملحق شوند و ما تلاش می‌کنیم با رایزنی تیمی را حتی در دسته یک یا دو با نام شهر گرگان داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا از گرگان؛ محمد طبرسا اظهار کرد:  قبل از شیوع بیماری کرونا در سطح شهرستان گرگان بیش از ۱۲ هزار ورزشکار سازماندهی شده فعال در رشته فوتبال داشتیم و در حال حاضر بالغ بر ۷۰ تیم و باشگاه فوتبال در سطح شهرستان گرگان وجود دارد.

وی در ادامه به کمبودهای هیئت فوتبال شهرستان گرگان اشاره کرد و گفت: زمین فوتبال ورزشی گرگان قدمت ۸۰ ساله دارد و مشکل اصلی آن سکوی تماشاچیان فوتبال است که امیدواریم امسال بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

طبرسا گفت: در تلاش هستیم با پیگیری های هیئت فوتبال گرگان از طریق اداره کل ورزش و جوانان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی را قانع کنیم تا مبلغی را در این خصوص اختصاص دهد زیرا امکان ریزش این سکو زیاد است.

وی در ادامه تصریح کرد: زمین کریم آباد در اختیار اداره کل ورزش و جوانان است و هیئت فوتبال هیچ دخل و تصرفی در این موضوع ندارد که فعلا بلا استفاده است.

وی تاکید کرد: ۱۲ سال گذشته حدود ۱۲ میلیارد برای ساخت این زمین فوتبال هزینه شد.

وی افزود: تیم اتکا در رده های سنی جوانان و امید در لیگ برتر و دسته اول حضور دارد اما گرگان به عنوان مرکز استان در بزرگسالان هیچ تیمی در دسته یک و لیگ برتر ندارد این در حالی است که شهرستان علی آباد کتول یک تیم در رده سنی بزرگسالان در دسته یک کشور دارد.

طبرسا خاطرنشان کرد: تیم فوتسال گرگان رده سنی جوانان در لیگ برتر و  تیم فوتسال شموشک گلستان در لیگ برتر مناطق جوانان کشور حضور دارد.

وی در ادامه یادآور شد: با توجه به حضور سه گلستانی در تیم ملی فوتبال و همچنین حضور سه فوتبالیست گرگانی در بازیهای آسیایی نمیتوان از استعداد جوانان این منطقه در این رشته چشم پوشی کرد.

طبرسا در خصوص نحوه استعداد یابی در این رشته توضیح داد:  استعداد یابی بین سنین ۱۰ تا ۱۶ سال در رده نوجوانان در مدارس فوتبال توسط هیئت استان انجام می شود و نماینده فدراسیون هم حضور پیدا میکند تا نخبه ها انتخاب شوند.

وی گفت: در زمان شیوع کرونا مسابقات فوتبال تعطیل بود اما طی این مدت تعمیرات مرتبط با سرویس های بهداشتی، پروژکتورها و رختکن را در زمین فوتبال انجام دادیم.

رئیس هیئت فوتبال شهرستان گرگان تصریح کرد: از دستاورد های هیئت فوتبال طی این مدت میتوان به سر و سامان دادن به مدارس فوتبال، برطرف کردن نواقص زیرساخت های زمین فوتبال، انجام مسابقات بر اساس تقویم ورزشی اشاره کرد.

طبرسا یادآور شد: حضور چند بازیکن گلستانی در تیم ملی، حضور چند داور گلستانی که در مسابقات آسیایی سوت می زنند و همچنین حضور چند بازیکن در تیم ملی فوتبال امید جزو افتخارات فوتبالی استان است.

وی در ادامه بیان داشت: به دلیل آماده نبودن زمین چمن علی آباد کتول، گرگان سال گذشته میزبان مسابقات دسته یک کشور بود و همچنین میزبان دوره مربیگری فوتبال و مسابقات دسته یک بانوان در سال ۱۴۰۰ بودیم.

وی تاکید کرد: تیم فوتسال امید جلین در سطح کشور فعال است و طی یکسال اخیر تمام توان خود را برای تقویت کمیته فوتسال به کار گرفته ایم.

طبرسا گفت: شهرستان گرگان ۳۰ مدرسه فوتبال و ده تیم بانوان دارد و حدود نیمی از فعالیت فوتبالی استان در گرگان انجام می شود.

وی در ادامه در خصوص اسپانسرهای تیم های ورزشی گفت: برای اسپانسرهای تیم های ورزشی معافیت های مالی در نظر گرفته می شود و ما به دنبال جذب اسپانسر برای تشکیل تیمی در گرگان و حمایت از این تیم  هستیم.

طبرسا با تاکید به اینکه زمانی که من هیئت را تحویل گرفتم این هیئت زمین فوتبال نداشت اظهار کرد که با مساعدت انجام شده زمین فوتبال در اختیار هیئت قرار گرفت.

وی به دغدغه اصلی خود برای فوتبال گرگان اشاره کرد و گفت: زمین فوتبال در بهترین مکان و در مرکز شهر قرار دارد و لازم است که مسئولین نگاه ویژه ای به این استادیوم داشته باشند و اعتبار خوبی به این منظور در نظر بگیرند.

وی اضافه کرد: امید نوجوانان و جوانان این است که روزی به یک تیم ملحق شوند و ما تلاش می‌کنیم با رایزنی تیمی را حتی در دسته یک یا دو با نام شهر گرگان داشته باشیم.

طبرسا در پایان خاطرنشان کرد: ۶۰۰۰ نفر در ۳۰ مدرسه فوتبال در سطح شهر گرگان فعال هستند.

 

نظر شما