گرگان محروم‌ترین شهرستان در زمینه سرانه‌های آموزشی است

۱۴۰۱/۰۴/۰۴ - ۱۴:۴۸:۵۲
کد خبر: ۱۳۴۳۴۴۷
گرگان محروم‌ترین شهرستان در زمینه سرانه‌های آموزشی است
فرماندار گرگان گفت: حتی شهرهایی که در دورترین‌ مناطق استان گلستان قرار دارند از نظر سرانه‌های آموزشی وضعیت بهتری نسبت به گرگان دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛عیسی پایین‌محلی در جلسه شورای آموزش و پرکرش شهرستان گرگان با اشاره به جمعیت دانش‌آموزی حدود ۹۰ هزار نفری در گرگان اظهارکرد: متاسفانه گرگان، محروم‌ترین شهرستان از نظر آموزشی و تربیتی است. سرانه استاندارد آموزشی در کشور ۵.۳ مترمربع و در استان گلستان ۴.۹۲ مترمربع بوده اما در گرگان این آمار ۴.۲ مترمربع است.

فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش گرگان گفت: حتی شهرهایی که در دورترین‌ مناطق استان گلستان قرار دارند از نظر سرانه‌های آموزشی وضعیت بهتری نسبت به گرگان دارند. گاهی اوقات با وجود کلاس‌های درس استاندارد اما تعداد دانش‌آموزان در برخی مناطق آنقدر کم است که مجبور به تجمیع دانش‌آموزان می‌شوند اما ما در گرگان دچار فقر فضاهای آموزشی هستیم.

وی درخصوص فعالیت مربیان پرورشی در مدارس هم بیان کرد: در این زمینه نیز در گرگان دچار مشکل هستیم و حتی به اندازه کافی مربی پرورشی نداریم که بتوانند بر روی مسائل تربیتی دانش‌آموزان کار کنند.

پایین‌محلی با بیان اینکه باید از ظرفیت خیران مدرسه‌ساز بیش از پیش برای رفع محرومیت و فقر در حوزه فضاهای آموزشی بهره گرفت، خطاب به مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان گفت: آموزش و پرورش به ویژه در گرگان مشکلات فراوانی دارد با اینحال باید برای کاهش و رفع این مشکلات کمر همت را ببندید و به تحولات در این حوزه شتاب دهید.

وی با بیان اینکه باید از فرصت تعطیلات تابستانه برای کاهش مشکلات مدارس استفاده کرد، افزود: در فرصت سه ماهه‌ای که برای شروع سال تحصیلی جدید باقی مانده است باید اقدامات به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا شود تا در مهرماه، مشکلی در مدارس نداشته باشیم.

فرماندار گرگان همچنین تاکید کرد: در ایام تعطیلات تابستان درب‌های مدارس را به روی خانواده‌ها باز کنید و ظرفیت‌های فرهنگی و ورزشی را در اختیار آنان قرار دهید.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش در اعتبارات سفر رئیس جمهور جایگاه ششم را در شهرستان گرگان دارد، گفت: در شهرستان گرگان بیشترین اعتبارات با یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سهم بخش بهداشت و درمان شده و همچنین ۳۰۵ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی، ۲۴۶.۵ میلیارد تومان برای حوزه وزارت نیرو، ۱۵۹ میلیارد تومان به حوزه ورزش و جوانان، ۱۳۵ میلیارد تومان به حوزه راه و شهرسازی و ۱۰۴ میلیارد تومان به آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

پایین‌محلی ادامه داد: این در حالی است که با توجه به حجم محرومیت‌ها در شهرستان گرگان می‌شد سهم بیشتری از اعتبارات سفر رئیس جمهور به این حوزه اختصاص پیدا کند.

رئیس شورای آموزش و پرورش گرگان خاطرنشان کرد:آموزش و پرورش علاوه براینکه نسبت به مسائل تربیتی و آموزش وظیفه‌مند و البته حساس است، مرکز ثقل مسائل امنیتی کشور نیز به شمار می‌رود. چراکه اگر مدرسه درست شود، دانشگاه‌ها هم درست می‌شوند و اگر دانشگاه خوبی داشته باشیم جامعه‌ نیز درست خواهد شد و آسیب‌های اجتماعی و امنیتی ما نیز به همان نسبت کاهش خواهد یافت.

وی درباره وجود مدارس تخریبی هم بیان کرد: اگر مدرسه‌ای از سوی نوسازی مدارس به عنوان تخریبی اعلام می‌شود حتی یک نفر هم نباید در آن حضور داشته باشد در غیر این صورت اگر اتفاقی رخ دهد مسئولیت مستقیم آن با کسانی است که مجوز دادند و بویژه مدیریت واحد آموزشی است.

انتهای پیام

 

نظر شما